Avatar billede Nighthawk43 Nybegynder
21. januar 2012 - 16:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjern ikke alfanummeriske tegn fra en streng

Hej.
Jeg skal ha sammenlignet 2 celler for dubletter, den ene kan indeholde ikke Alfanummeriske tegn som skal slettes inden sammenligningen.

Hvordan fjerner jeg alle ikke Alfanummeriske tegn i en varchar celle ?

Så nedenstående bliver ens

3242asad
32-42a.sad
32 42 asad
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
21. januar 2012 - 20:50 #1
skal vi ud i noget regex ??
jeg tror ikke vi får noget ud af trim, men man kan tilsyneladende ikke sætte et pattern
men man kunne måske se på replace ??
kunne være sjovt at bruge det i sql sammenhæng, jeg har altid lavet det i PHP
Avatar billede Nighthawk43 Nybegynder
22. januar 2012 - 07:23 #2
Replace er nok ikke god da jeg helst ikke vil ændre mine data,
men kun ha min select statement til at se bort fra ikke alfanummeriske tegn.

Hvis jeg nu har en 32-42a.sad i Celle1
3242asad i Celle16

Noget i stil med

where Celle1 Regexp '[0-9],[a-z]' = Celle16
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2012 - 03:50 #3
Jeg tror ikke at det indyggede i MySQL kan klare det, men saa er der noget som dette her:

http://www.mysqludf.org/lib_mysqludf_preg/
Avatar billede Nighthawk43 Nybegynder
21. maj 2012 - 18:11 #4
lukker