Avatar billede mksamegro Nybegynder
21. januar 2012 - 16:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udbygning af WIFI netværk

Så er den gal. Ungerne klager over manglende net i den ene ande af skuret og der har en del ret. Skidtet kan ikke nå.

Nu er det sådan, at der faktisk og er trukket tråd-net ned til dem, men det er selvfølgelig heller ikke godt nok :-(.

Så er spørgsmålet, hvis nu jeg sætter den router der lige pt. trækker begge net i "bridge" og så sætte en anden router med WAN i én af LAN stikkene nede i den ende hvor der ikke er dækning. Holder det vand.

Et eler andet sted synes jeg nemlig at have læst at det kunne man godt (vist You-see forum)

End routereren er en ZYAIR B-2000 og ridgen er en Netgear C-300 (så vidt jeg husker)

Så var jeg jo fri for repeatere mv. og egså fri for at skulle på loftet og trække kapler.

Mvh
Mikie
Avatar billede thov Forsker
21. januar 2012 - 17:28 #1
Et billede siger mere end 1000 ord :-)
http://peecee.dk/upload/view/347180

Hovedprincippet er enkelt. DHCP deaktiveres i 'fjernrouteren', og kabelforbindelsen sker fra LAN<->LAN (ikke WAN i router #2.

Skal det være trådløst hele vejen, må router #2 kunne sættes i bridge-mode, og det kan almindelige routere sjældent - medmindre de kan flashes med DD-WRT firmware (Og det kan ingen af dine).

Her er emnerne http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices
Avatar billede Broxigar Praktikant
21. januar 2012 - 18:27 #2
Mange almindelige routere kan sagtens lave bridge uden custom firmware.
Avatar billede mksamegro Nybegynder
21. januar 2012 - 20:59 #3
Der er points til thov. Løsningen virker OK men hastigheden på forbindelsen er elendig.

Resten af huset kører ned med 21 Mbit i test, men forbindelsen dernede er kun på ca. 4,4 Mbit.

Har du en idé til vhad der kan være årsagen (det er jo fx. en noget aldrende router) eller er det et andet sted hunden er begravet.

Mvh
Mikie
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2012 - 08:15 #4
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=5983860&sw=netgear powerline av+ 500

der findes denne løsning der er specielt god i bygninger med beton eller andet

de kan købes løse til ekstra rum hvor der skærmes for signalet eller er dårlig fobindelse

husk det skal være  500 mbps

m.v.h
Avatar billede mksamegro Nybegynder
08. maj 2012 - 16:09 #5
sdadf
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2012 - 16:35 #6
vil du dele løsningen eller den gåde du sendte ind

sdadf  hvad betyder det