Avatar billede fmm2000 Nybegynder
20. januar 2012 - 19:36 Der er 4 kommentarer

Uenighed med forsikring. Hvilken bærbar er hurtigst.

Jeg har en 2,5 år gammel HP bærbar som er erklæret totalskadet.
Jeg havde en forsikring på den og forsikringsselskabet har godkendt, at jeg er berettiget til en ny.

Vi kan ikke blive helt enige om, hvilken maskine idag, der hastighedsmæssigt svarer til min gamle.

Der, hvor vi er uenige er omrkring computerspil.
Forsikringen mener, at den nye i et og alt vil overgå den gamle.
Jeg hævder, at den gamle er bedre end den nye i computerspil.
Som argumentation bruger jeg notebookchecks benchmarkliste over grafikkort.

Mit grafikkort (Radeon HD 4650) performer som nummer 131 på listen.

Grafikkortet i den pc forsikringen vil give mig (Radeon HD 6490) performer som nummer 152 på listen.

CPUen i den pc forsikringen vil give mig (Intel Core i3-2310M) performer som nr. 83 på notebookchecks benchmarkliste.

CPUen i den gamle pc (Intel Core 2 Duo P7450) performer som nummer 154.

Spørgsmålet er nu. Hvem har ret??

Link til specifikationerne på den gamle er her:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01714860&tmp_task=prodinfoCategory&lc=en&dlc=sv&cc=se&product=3933568

Link til specifikationerne på den forsikringsselskabet vil give mig her her.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5213302

Link til notebookchecks benchmarkliste over grafikkort.
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

Link til notebookchecs cpuliste.
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2012 - 19:59 #1
de skal bare give dig en magen til - eller bedre.
Det er dig, der bestemmer om du vil insistere på den originale eller have den tilbudte. Det er altid dig, der har ret.
Jeg ville holde på den originale (den kan de ikke skaffe), eller insistere på en i5-cpu.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2012 - 23:19 #2
Hvis du ikke kan acceptere tilbuddet fra forsikringen, kan du vælge pengene minus 10% værdi afskrivning pr. år (afskrevet 100% over 10 år).

Så har du givet f.eks. 10.000, kan du nu få 7000 kr.
Avatar billede fmm2000 Nybegynder
21. januar 2012 - 20:27 #3
Hej John.
Det var dog et almindelgt interessant indlæg du kom med her. Hvor har du den viden fra. Mere så jeg ved det når jeg forholder forsikretselskabet din viden. Det er en speciel edbforsikring jeg har tegnet og har desværre ikke policen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2012 - 20:47 #4
Det var sådan set en generel forsikring gennem forsikringsselskab.
Koster 500 kr. ekstra om året, og dækker AL elektronik i hjemmet...

Kan se jeg er lidt galt på den, når det er en speciel forsikring du har. Hvor er din PC købt?

F.eks. ved Fona ser det således ud:
Fuld erstatning ved reparationer, herunder totalskader p.g.a. reparation:
Erstatningsbeløbet nedskrives med 20% pr. år efter 24 mdr. fra købsdato.

Så her kan du se at betingelserne slet ikke er favorable ...