Avatar billede max33 Nybegynder
19. januar 2012 - 21:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværksforbindelse til Arduino

Hej

Har fået et problem som jeg ikke rigtigt ved hvor jeg skal placer, så prøver her.

Jeg har et embedded cpu board (Arduino), som jeg har haft tilslutte et TDC adsl modem (den lille hvide boks)

Men pga ønske om IP telefoni er denne udskiftet med TDC HomeBox (adsl modem / router / trådløst netværk/ ip telefoni/ mm boks)

Nu er problemt så at mit board ved den gamle opstilling var stabil. Hvis der kom knas på linien genstarter mit board henter en ip adresse via dhcp og begynder at sende data igen.

Men efter jeg har skiftet til den nye router har der været udfald på systemet og det har krævet en genstart af router for det kunne kører igen, hvilket vil sige en køretur på 30km.

Har snakket med TDC som ikke kan se nogen fejl.

Jeg kan se at mit board får tildelt en ny ip adresse, men når den begynder at sende data låser den.

Nogen der har en ide til hvad der er sket?

Eller kan fortælle mig hvordan enhederne skal snakke sammen for at overholde standarden, som åbenbart er skiftet?
Avatar billede max33 Nybegynder
19. januar 2012 - 22:29 #1
Avatar billede max33 Nybegynder
24. januar 2012 - 21:39 #2
Jeg har nu sat en router mellem mit udstyr og TDC Homebox hvilket har løst problemet.

Kan det være pga at jeg kalder en fast ip adresse ?
Avatar billede max33 Nybegynder
20. februar 2012 - 21:32 #3
svar