Avatar billede coke61 Nybegynder
19. januar 2012 - 16:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Strømsladrehank

Er der en der har en ide.
Har købt en kogeplade til svigerforældrene, men der er ingen kontrollamper på så man kan se om pladerne er tændt eller ej. De gamle er meget glad for apparatet, men vi er bange for at de en dag glemmer at slukke for en af pladerne.
Jeg kunne jo montere kontrollamper i kabinettet, men så bortfalder garantien jo.
Findes der en anordning ( sladrehank) så en lampe tændes når der er tændt for pladerne. Det skal jo helst være noget der monteres før stikproppen.( pga ovenstående)
Jeg havde tænkt på en strømspareskinne, men den kan kun klare max 600w på masterstikket, og pladerne bruger 2200 w.
Det må da kunne laves på en eller anden måde.
Avatar billede store-morten Ekspert
19. januar 2012 - 17:03 #1
kontrollamper i kabinettet
en strømspareskinne

Dobbelt stik?
kogeplade i det ene stik,
Almindelig lampe, uden afbryder, i det andet stik.

Så skal der afbrydes for stikkontakten for at slukke lyset :-)
Og dermed også kogepladerne.
19. januar 2012 - 17:32 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Hardware/Elektronik/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://gratisupload.dk/vis_billede/63279/
http://gratisupload.dk/vis_billede/667708/

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede coke61 Nybegynder
19. januar 2012 - 20:38 #3
flytter indlæg til elektronik
Avatar billede pstidsen Novice
19. januar 2012 - 21:25 #4
For at få folk med over i den nye tråd er det en god idé lige at linke til den.

http://www.eksperten.dk/spm/955633