Avatar billede kimwright Nybegynder
17. januar 2012 - 08:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Acces Points bliver cached

Hej Eksperter.

Jeg har et problem med nogen bærbare computere der ikke kan komme på  et nyt Cisco AP, En har fortalt mig at de Cacher Acces points - der står et gammelt HP som de hopper på - Nogen der ved hvor disse filer findes? har fået afvide der ligger nogen filer i System32 mappen (:
Avatar billede micma18_ Nybegynder
17. januar 2012 - 09:41 #1
Netværks og Delingscenter -> Administrer trådløse netværk
Avatar billede kimwright Nybegynder
17. januar 2012 - 13:43 #2
det er ikke netværkket den skal glemme, det er et AP - de kører begge samme ssid
Avatar billede micma18_ Nybegynder
17. januar 2012 - 22:04 #3
Ifølge standarden skal den koble på det kraftigste signal, hvis du køre roaming.
Men ved der godt kan findes tredjeparts / leverandør software, som kobler op imod MAC adressen, men det tør jeg ikke sige hvordan du administrere.... det kan jo være forskellig fra producent til producent? (og hvad jeg ved af, ikke en standardiseret fremgangsmåde...)

Men jeg vil da råde dig til, at du slukker for det AP, der ikke virker, hvis de køre samme SSID.
Men ellers, så er der vel ikke noget i vejen, for at køre roaming, hvis de sidder på samme LAN ?
Avatar billede kimwright Nybegynder
18. januar 2012 - 18:49 #4
Det er en hel skole der er tale om - der kører med Hp420 AP'er

Men vi er ved at skifte ud til Cisco Ap'er.

Vi satte så et cisco op, fordi der var dårlig dækning, til Cisco'en er der Masser af signal, hvorimod Hp'en har ekstremt ringe dækning i rummet der er tale om, men computerne hopper på HP'en, har prøvet at pille Hp'en fra, så hopper de på Cisco'en, men kun indtil Hp'en kommer online igen, men Hp'en SKAL også køre for at dække nogen andre rum :p derfor jeg søger en måde at få den til at fortrække Cisco'en.. og jeg havde bare hørt en sige at de cacher Ap'er og foretrækker så det de har været på før
Avatar billede micma18_ Nybegynder
21. januar 2012 - 13:41 #5
Klient enhederne kan som sådan ikke skelne to AP'er fra hinanden, hvis de har samme SSID.
Med forbehold fra de føromtalte tredjeparts software...

Men hvorfor lader du dem ikke bare roame som de har lyst til. Hvis enheden falder af at nettet, kobler de jo automatisk til det kraftigste signal igen.
Hvis de kobler på HP'et så er det jo fordi de finder det som det bedste signal.
Avatar billede kimwright Nybegynder
23. januar 2012 - 08:05 #6
Jamen det er det der er hele problemet - De falder af, og hvis man er heldig kommer de på igen, MEN stadig på HP med elendig dækning, hvorimod Cisco'en har fuld signal styrke - men tror jeg lukker her, løsning på dette skal nok ikke findes her.

Tak for alle kommentare og forslag