Avatar billede Blandy Praktikant
16. januar 2012 - 21:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

vpn til hjemme.

Er der noget der kender en service der kan fungere som vpn server?
Min ide er selvfølgelig at jeg ville kunne tilgå mit hjemmenetværk via vpn tunnel. Så via min offentlige ip, portforwarder vpn forspørgelsen til min stationær, som så skal svarer på anmodning. Helt med en credentiel med password.

Men vil gerne undgå at skulle sætte et server system op, så leder derfor efter en vpn service der kan modsvarer vpn forbindelse. Har allerede portforwarded port 1723 til min maskines faste Lan address 192.168.1.100, men mangler noget til at svare. Any idea?

Der er ingen vpn setup i den TDC router jeg har stående.

Kører windows 7 pro x64 på min stationær.

Ved godt at jeg selvfølgelig skal tillade porten til vpn gennem min firewall.
Avatar billede m_soender Nybegynder
16. januar 2012 - 21:49 #1
Prøv evt. at følg den her video og se om det løser dit problem

http://www.youtube.com/watch?v=1s5JxMG06L4

/
Martin
Avatar billede Blandy Praktikant
17. januar 2012 - 08:13 #2
Problemet er med videoen, at vedkomne bruger sin lokale adresse til at forbinde med. Og ikke på tværs a internettet. Han bruger 10.0.0.16, som var hans maskinens egen ip. Han burde bruge en offentlig adresse hvis det skal testes rigtigt.

Men igen min router har ikke pptp.
Avatar billede m_soender Nybegynder
17. januar 2012 - 12:07 #3
Jeg mener da at han går ind og laver en port forwarding på hans router omkring 2 min inde i filmen.

/
Martin
Avatar billede Blandy Praktikant
17. januar 2012 - 12:46 #4
Det gør han også. Men han prøver at teste vpn forbindelsen, ved at skrive den lokale ip addresse. Så kommer forbindelsen slet ikke ud på internettet, men bliver bare vendt i routeren på LAN siden.
Avatar billede Blandy Praktikant
17. januar 2012 - 13:26 #5
1:50 Tjekker sin lokale ip som er 10.0.0.16
3:53 tester han en vpn forbindelse med addressen 10.0.0.16.

Så han er ikke ude på internettet med hans vpn forbindelse.
Avatar billede Blandy Praktikant
26. januar 2012 - 09:07 #6
Kan det også lade sig øre hvis min router ikke understøtter de vpn protokoller? Det er nemlig en tdc router/modem, som ikke kan noget praktisk. Ndet end firewall og portforwarding.
Avatar billede Blandy Praktikant
21. februar 2012 - 11:03 #7
ikke noget endelig svar