Avatar billede cutehobbes Nybegynder
16. januar 2012 - 13:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning - samle flere datakilder til en

Hej,

vi har 4 datakilder, fra 4 forskellige brugere. Nu har vi lagt det på et fælles netværksdrev og kunne godt tænke os at samle de 4 datakilde til en - således der kun er en datakilde at vedligeholde.

Kan man det - og hvis ja hvordan? :)
16. januar 2012 - 14:30 #1
Hvilke datakilder er der tale om? - Excel, Access, Word eller......?

Skal data bare samles til en - eller skal der evt. tjekkes for dubletter?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
16. januar 2012 - 14:37 #2
Det er Word datakilder (.mdb eller odb)
De skal samles til en...

Det eneste jeg er kommet frem til er at jeg kan åbne dem i Excel, kopiere alle rækker til et nyt Excel Dok - gemme filen og så bruge Excel arket som datakilde i stedet.

Det er ok, men hvis der findes en nemmere måde at samle det på er det fedt :)
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
20. januar 2012 - 21:09 #3
Jeg har fundet ud af det - jeg åbnede alle .mdb/odb i Excel og kopierede al indhold fra de enkelte filer over i en ny Excel :)
Efterfølgende gemte jeg blot filen og angiv denne som datakilde.