Avatar billede splitbus Nybegynder
12. januar 2012 - 21:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Træt af TDC HomeBox - Ny Router ?

Den smider for ofte forbindelsen til bla. NAS (LG N2A2).

Det virker som om det rent lokalt den har problemer (altså ml. iDev & NAS mm).

Derfor vil jeg skifte TDC HomeBox'en ud med noget andet.
Vil egentlig helst ha en helt alm. RIGTIG god router, men de fleste af dem mangler forbindelse til telefonen.

Derfor har jeg set man kan få en Linksys PAP2t, der kobles på Routeren som alm. udstyr.
Nogen indevendinger imod denne ?

Ikke for at starte en krig, men hvad kan man få af solide Routere til under 1000 kr ?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2012 - 07:18 #1
der er en helt anden løsning

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=5983860&sw=netgear powerline av+ 500

sæt den ene ved router med stik i router og stikkontakt
sæt den anden ved tv i stikkontakt og ledning til tv
de ligger i sættet

m.v.h
Avatar billede splitbus Nybegynder
13. januar 2012 - 17:27 #2
Øh, hvordan får jeg telefonen til at virke med dette system ?
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
15. januar 2012 - 23:11 #3
det siger næsten sig selv at homeboxen skal bruges til internet og tlf for at tdc løsning virker. Ihvertifald mit resultat ved en jeg hjalp
Det andet powerline eller andre router sættes på efter homebox og så bruger du deres netværk fx G/ N hastighed og den nye routers SSID
og der kobler du alt udstyr på
kristian
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
15. januar 2012 - 23:27 #4
hvilken homebox?
tdc hvad forbindelse hastighed/abb, er det home duo/trio

http://forum.tdc.dk/
tdc.dk
Disse steder kan måske hjælpe på det.

Er det denne nas.
http://m.lg.com/uk/products/documents/N2A2.pdf
Support og specs
http://m.lg.com/uk/it-products/network-storage/LG-network-storage-N2A2.jsp

Ja selv fb er de på med online chat
https://www.facebook.com/LGUK?sk=app_203351739677351

direkte til manual og support
http://www.lg.com/uk/support/product/support-product-profile.jsp?customerModelCode=N2A2DD2&initialTab=documents&targetPage=support-product-profile

vh kristian
Avatar billede splitbus Nybegynder
15. januar 2012 - 23:58 #5
kmunk1975 : Jeg har selv tænkt tanken om at oprette et "lokalt" trådløst netværk" vha endenu en router, men så kan jeg ikke tilgå nas'en fra internettet :(

Det er en HomeDou løsning der heder 10/1
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
16. januar 2012 - 00:04 #6
ok. så tror jeg altså ikke du kan oprette din egen part2 linksys og bruge den istedet for homebox
part2 er jo internet adapter til phone
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
16. januar 2012 - 00:17 #7
pap2t
Avatar billede splitbus Nybegynder
26. januar 2012 - 23:39 #8
Har forsøgt at oprette et "lokalt" trådløst netværk vha endnu en router koblet på HomeBox'en men det virker ikke ordentligt.

Har forsøgt med 2 Homebox'e nu og jeg kan IKKE komme på min NAS via min iPhone (eller Android 2.2) (f.eks PlugPlayer) :(

Er der nogen forslag over hovedet fra Jer ?
Jeg er total på barbund, syntes jeg har alle indstillinger korrekt sat op, men jo nok ikke alligevel :(

Er der nogen der vil fortælle mig om deres opsætninger ?

Skal lige siges at jeg har haft det til at virke med Plugplayer, men en dag rev jeg HFI brutalt og det har ikke virket siden.

Har reinstalleret og opgraderet min LG NAS til nyeste GUI og Firmware

Please, Please
Avatar billede splitbus Nybegynder
11. februar 2012 - 18:30 #9
.