Avatar billede LS-Falster Juniormester
12. januar 2012 - 09:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsætte billede i Word fra stifinder

Hej

Jeg søger en makro, som kan indsætte et billede (indskannet underskrift) fra stifinderen. På O:\Underskrifter ligger vores underskrifter indskannet, og det er så tanken, at den enkelte person skal have mulighed for at indsætte sin indskannede underskrift fx. vha. en rulleliste. Jeg tænker dog, at der kunne være en anden og smartere løsning vha. bogmærke. I vores brevskabelon bliver den enkelte sagsbehandlers initialer indsat vha. bogmærket Sagsbehandlere_initialer, og jeg tænker at man kan bruge samme bogmærke til at indsætte den indskannede underskrift. Men jeg ved ikke, om det er muligt.

Jeg har prøvet at indspille en makro, men pga. vores ESDH-systemet får jeg ikke mulighed for at gå direkte ind i stifinderen.

Jeg håber, at I kan hjælpe.

Mvh Lars
Avatar billede supertekst Ekspert
12. januar 2012 - 09:51 #1
Hvis de enkelte underskrifter ligger som en separat fil med sagsbehandlernes initialer som filnavn - så er det muligt via en vba-kode at indsætte denne fil i et bogmærke.

Har for nyligt programmeret et system, der bl.a. anvender dette princip.
Avatar billede LS-Falster Juniormester
12. januar 2012 - 10:12 #2
Det gør de. Jeg har bla. disse filnavne: laso, erbr, lian
Avatar billede supertekst Ekspert
12. januar 2012 - 10:22 #3
Når bogmærket er fundet - så er dette koden til at indsætte "underskrift m.v.":

Sub indsætUnderskrift(Navn)
    Selection.InlineShapes.AddOLEObject ClassType:="Word.Document." & officeVersion, _
        FileName:= _
        systemSti & SignaturMappe & "\" & Navn & ".doc" _
        , LinkToFile:=False, DisplayAsIcon:=False
End Sub

Det er udarbejdet til Office 2003
Avatar billede LS-Falster Juniormester
12. januar 2012 - 11:23 #4
Beklager, men mit makro-kendskab er ikke tilstrækkelig stort til at kunne omskrive dette til min konkrete situation. Jeg har omskrevet din kode til følgende:

Sub indsætUnderskrift(Sagsbehandlere_initialer)
    Selection.InlineShapes.AddOLEObject ClassType:="Word.Document." & officeVersion, _
        FileName:= _
        O & Underskrifter & "\" & Sagsbehandlere_initialer & ".doc" _
        , LinkToFile:=False, DisplayAsIcon:=False
End Sub

Der må være noget, som jeg gør galt. For det første kan jeg slet ikke afprøve makro, da den ikke dukker op. Og så kan jeg ikke helt gennemskue, hvordan stifindernavnet skal skrives. De oplysninger som jeg har er følgende:

Stinavn hvor filerne ligger:  O:\Underskrifter
Bogmærkenavn: Sagsbehandlere_initialer
Avatar billede supertekst Ekspert
12. januar 2012 - 17:15 #5
Hvilken office-version skal det anvendes i?
Avatar billede LS-Falster Juniormester
19. januar 2012 - 12:43 #6
Det er 2003.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. januar 2012 - 13:10 #7
kommer ikke videre her p.g.a. kundeopgaver..
Avatar billede LS-Falster Juniormester
07. marts 2013 - 15:20 #8
Lukket!