Avatar billede NielsErikP Mester
11. januar 2012 - 00:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kopiere "cda" tracks fra CD-R til DVD+RW???

Hej...
Sidder med lidt af et problem, måske det bare er generel computer viden jeg mangler :-)
Håber der er en der kan hjælpe mig med en løsning... Har lånt en Cd-R 52x speed med 4 Cda tracks på.. Dem vil jeg gerne have kopieret over på DVD+RW...
Nogle der kender fremgangsmåden.... Brænder programmet på computeren er Power2Go... Har også ConvertXtoDVD til at ligge..

På forhånd tak!
11. januar 2012 - 07:18 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

... du skal bare bruge RÅ CD-Copy (hvad det så kan hedde i dit Power2Go program...)

ConvertXtoDVD en til VIDEO ...
Avatar billede milter Ekspert
11. januar 2012 - 10:42 #2
.CDA-filer kan ikke kopieres. De skal først rippes til computeren, derefter kan du gemme dem på din DVD i det lydformat, du ønsker. Windows Media Player kan bruges til at rippe.

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-xp/help/windows-media-player/11/rip-a-cd
Avatar billede NielsErikP Mester
11. januar 2012 - 22:01 #3
Hej...

#1:
Jeg kører Windows Vista Home Preminum...

#2:
Okay... ja prøvede at kopiere dem til mappe på computeren..fungerede godt nok.. og jeg kunne også brænde dem til dvd.. men men windows media player ville ikke afspille brændingen...
Okay jeg prøver at rippe i windows media player... Men kan man så evt. bruge ConvertXtoDvd til at gemme i et aktuelt lydformat?? evt. .CDA fil igen??
Avatar billede NielsErikP Mester
11. januar 2012 - 23:28 #4
Hej milter...
Det var lige det der skulle til "rippede" med windows media player.. Fik filerne i ".wma" format..
Så i mit Power2Go brænder program var det bare at "oprette en WMA-DVD" :-)
Tusind tak for hjælpen.. pointene er dine :-)
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2012 - 12:27 #5
@nielsErikP.

Jeg formulerede det lidt forkert i #2. .CDA-filer kan godt kopieres og brændes, men de indeholder ingen musik. De indeholder kun oplysninger til computeren om de enkelte numre. Så .cda er ikke et filformat, du kan gemme i. Prøv at kigge her:

http://www.techsupportalert.com/how_to_work_with_audio_cd_cda_files.htm

Hvilket format, du gemmer i, afhænger af hvor, den skal afspilles. Hvis du vil bibeholde CD-kvalitet, skal du gemme i .WAV, hvis ikke er MP3 normalt et sikkert format.
Avatar billede NielsErikP Mester
12. januar 2012 - 21:54 #6
@milter:
Jow..det fandt jeg jo så ud af at de godt kunne, kopieres og brændes, men fik jo heller ikke sådan som dit link i #5 siger, noget respons ved dobbelt klik på dem... Me det endte jo så med at jeg rippede med windows media player til en  .WMA fil.. og derefter med mit brænder program Power2Go oprettede en WMA DVD...

Lige et tillægs spørgsmål, da det kun er 4 korte .CDA tracks på cd R'en... og kapaciteten på en DVD jo er stor, så spørger jeg... Kan man så evt.. rippe i alle 3 Formater(WMA,WAV og MP3)... og så lave DVD'en, hvor alle 3 Formater er mulige??

Men tusind tak for hjælpen milter...
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2012 - 23:05 #7
Velbekom.

Og til dit tillægsspørgsmål. Jeg har aldrig forsøgt den slags før, men så ofrede jeg lige en DVD for sjovs skyld, og fordi jeg også selv var lidt nysgerrig :-)

Jeg brugte Nero 8 til formålet, og det lykkedes mig at lave en lyd-DVD med både MP3- og WAV-filer blandet. Derefter afspillede jeg den både i VLC-player og Windows Media Player uden problemer.

Men jeg har på fornemmelsen, at kompatibilitet, dvs. om du kan afspille musikken på mange forskellige afspillere, vil afhænge af valgte lydformater og afspillere.
Avatar billede NielsErikP Mester
12. januar 2012 - 23:16 #8
Hej...
Okay.. jamen tak.. ja det er jo fordi jeg kan se mit brænder program Power2Go.. Vil have at man enten oprette "WMA DVD/CD" eller "MP3 DVD/CD".. Deraf spørgsmålet..

Men ihvertfald tak for hjælpen :-)

Take Care!
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2012 - 23:54 #9
You too :-)

Pg nu har jeg så eksperimenteret lidt mere og kan uddybe det lidt :-)

Du kan brænde de rippede filer og alle andre former for lydfiler til DVD-en i deres oprindelige formater, dvs. WAV, MP3, WMA, osv. ved at kopiere dem til DVD'en som data. På den måde kan du kun spille een fil ad gangen.

Hvis du derimod vil have dem til at spille i forlængelse af hinanden, altså som på en normal lyd-CD, så skal de konverteres til det samme format, i dit tilfælde WMA DVD/CD eller MP3 DVD/CD.
Avatar billede NielsErikP Mester
13. januar 2012 - 00:46 #10
Hej...
Den oplysning tager jeg til mig.. så ved jeg det som [b]DATA[/B]..