Avatar billede tobrukDk Novice
09. januar 2012 - 17:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

phpmyadmin

Hej

Jeg sidde i skole i dag og jeg sidde omkring noget til sidste vi skulle for 2 andre tabler til at komme over på en anden table. men det er noget med at man skal skrive inde i en sql.. så ikke helt hvad han skrive ind i phpmyadmin :O hvordan gøre man det?

Det må gerne være en nem måde at gøre det på fordi jeg er sådan lidt ny omkring det her :)

Håber du kan hjælp mig :)

og håber at du vil give mig en god forklare på hvordan jeg kan gøre det på en nem måde.

ellers må jeg bare spørger i skole i morgen ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. januar 2012 - 17:40 #1
En gang til, og denne gang lidt langsommere.
Avatar billede tobrukDk Novice
09. januar 2012 - 17:52 #2
Det er sådan at jeg skal have 2 table over til en talbe i phpmyadmin. altså content :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. januar 2012 - 18:02 #3
har også meget svært ved at forstå indlægget, hvordan ligger dine 2 tabeller ??
hvis det er sql filer kan du bare importere dem i phpmyadmin
i phpmyadmin vælg daabase feks test, -> tryk på import -> under "punktet File to Import:" vælg gennemse og browse dig frem til hvor filen ligger
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. januar 2012 - 18:03 #4
INSERT INTO new_table (col1, col2, col3) SELECT old_table_1.col2 as col1, old_table_2.col3 as col2, old_table_3.col1 as col3 FROM old_table_1, old_table_2, old_table_3
Avatar billede tobrukDk Novice
09. januar 2012 - 18:36 #5
jeg tror at jeg lukker samtale igen og valg at spørger min lærer hvordan jeg skal gøre det ;)

men takker for tiden i brugt for mig men det er lidt svært også for mig omkring at forklare jer det. :) valg bare at spørger ham selv :) altså min lærer
Avatar billede tobrukDk Novice
09. januar 2012 - 18:37 #6
Skriver hvis i mener noget andet altså PM!