Avatar billede Idaida Juniormester
08. januar 2012 - 21:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Begge usb-porte virker ikke

Hej, nu er den gal igen. Håber det er den rigtige Kategori og har tjekket tidligere spørgsmål.

Lige pludselig virker min mus ikke, som er sat til min usb-indgang i min bærbar-computer! Derefter virker ingen af mine usb-enheder når jeg sætter dem ind, hverken i den ene eller den anden usb-indgang! HVAD KAN DER VÆRE I VEJEN? og hvordan kan det løses?

Jeg har læst  i et tidligere indlæg at man skal slette usb-enhederne under filhåndtering og derefter genstarte computeren. Dette har jeg gjort men det virker ikke.

Håber virkelig på hjælp.
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2012 - 21:44 #1
Kører du på batteri eller strøm fra nettet via kabel?
Avatar billede Idaida Juniormester
08. januar 2012 - 22:01 #2
Jeg har ikke batteri i computeren lige nu, den er kun sat til stikkontakten. Hvad mener du med nettet via kabel? jeg er på trådløst net lige nu. Kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2012 - 22:47 #3
Med "strøm fra nettet" mener jeg 230 volt fra strømnettet, dvs. via en stikkontakt i væggen :-)

USB-porteme skal slettes via Enhedshåndtering, ikke filhåndtering Er det der, du har forsøgt det?

Har du en anden mus, du kan teste med?

Hvilke andre USB-enheder forsøger du at koble til?

Virker din touchpad?

Virker de andre USB-enheder, når du bruger touchpad?

Kobler du direkte til USB-porte på computeren, eller bruger du en USB-hub?
09. januar 2012 - 06:57 #4
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2012 - 09:04 #5
Har du gule anmærkninger (evt manglende driver) i din enhedshåndtering?
Avatar billede Idaida Juniormester
09. januar 2012 - 16:10 #6
Det drejer sig om Windows Vista, og nej ingen gule anmærkninger i enhedshåndteringen, har tjekket det. I går prøvede jeg at slette alle diskene to gange, og slukke computeren. I dag har jeg så prøvet mine tre usb-stik i en computer som virker, og der virkede alle tre usb-stik helt fint, altså er det nok ikke dem som er problemet.

Til Milter:
- Ups, mente enhedshånteringen, en skrivefejl :-)
- Har ikke lige nogen anden mus ved hånden..
- De andre usb-enheder jeg har prøvet er tre alm. usb-stik.
- Min touchpad virker fint.
- og usb-enhederne virker heller ikke når jeg bruger min touchpad.
- Jeg bruger ingen usb-hub.

Det ser vist lidt sort ud...
Avatar billede Idaida Juniormester
09. januar 2012 - 16:29 #7
...okay underligt. Nu har jeg prøvet to af mine usb-stik, og de virker!!!!!!!!!!!!! :-)

Men musen virker stadig ikke...den vil jeg så prøve i en anden computer, for så er det måske den som er problemet. Men det er underligt, for i går aftes virkede det ikke. Så lige nu virker det som om problemet er løst, men ser lige...
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2012 - 16:40 #8
Avatar billede Idaida Juniormester
12. januar 2012 - 16:26 #9
nu har jeg prøvet min mus på to andre computere og den virker ikke så jeg har købt en ny mus som virker fint. Men det er stadig underligt at det så ikke kun var musen som ikke virkede til at starte med, men også alle andre usb-stik. Mærkeligt. Men tak for hjælpen og undskyld ulejligheden!
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2012 - 16:38 #10
Velbekom. Og husk så ar afslutte spørgsmålet ved at lave et "Svar" og acceptere det i stedet for "Kommentar".

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-5
Avatar billede Idaida Juniormester
15. januar 2012 - 17:35 #11
Okay :)