Avatar billede hansen222 Nybegynder
06. januar 2012 - 19:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slå trådløs "lan" netværk fra?

Hej.

På mit lille hjemmenetværk har jeg slået 3 computere med alm LAN Også er der 2 telefoner på det trådløse netværk, men under netværk kan jeg se nogle andre som højest sandsynlig har netværk via trådløs netværk.

Mit spørgsmål er om det er muligt og slå den trådløse netværks funktion fra eller skjule sig så de andre ikke kan se mig og omvendt?

Min router er en netgear VVT2000

Tak :)
06. januar 2012 - 19:46 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

...så de andre ikke kan se mig og omvendt?... ? Ikke forstået ???
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 20:11 #2
Jeg er ikke sikker på hvad du mener med ikke at kunne se de andres trådløse netværk. Man kan som regel sætte sit device op så den automatisk kobler på et kendt netværk. Men det forhindrer dig ikke i at søge efter andre trådløse netværk.

Dit egen router kan du muligvis indstille så den er "usynlig" for andre. Jeg har så en gammel Nokia telefon som har problemer med at koble sig på min router hvis jeg gør det, så jeg har valgt at lade den være synlig.

Og så skal du selvfølgelig slå kryptering til hvis du vil forhindre andre i at bruge dit trådløse netværk (hvis du ikke allerede har gjort det). Helst WPA/WPA2 da WEP ikke giver den store sikkerhed længere.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2012 - 20:13 #3
log ind på router (typisk fx 192.168.0.1) og slå broadcasting af ssid fra (det hjælper ikke - dem, der vil se skjulte netværk, kan gøre det). Du vil kunne se dem til de slå deres tilsvarende broadcastning fra (men fx en dell trådløs printer virker kun, hvis netværk er synligt).
Avatar billede hansen222 Nybegynder
31. marts 2013 - 18:16 #4
xxx