Avatar billede dr_femmer Nybegynder
06. januar 2012 - 14:32 Der er 2 kommentarer

maskine født med win 7, negraderet til xp

Hej. Jeg har en ibm bærbar t500, som er er født med win 7. Den er så blevet downgradet til xp af uvisse årsager. Jeg ønsker nu at få den tilbage til win 7, men spørgsmålet er om det kan lade sig gøre uden at skulle formatere harddisken og dermed miste alt, eller om win 7 bare lægger sig oven på xp?
Avatar billede Blandy Praktikant
06. januar 2012 - 14:50 #1
Det kan ikke som sådan lade sig gøre. Du skal minimum have windows vista for at kunne upgrade til windows 7. Når jeg siger upgrade mener jeg, at man kan løfte sit nuværende OS, uden at skulle formater.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2012 - 14:52 #2
du vil skulle formatere undervejs, da det after al sandsynlighed er win7-64bit, der var på maskinen, og den understøtter ikke opgradering uden sletning fra xp.
Du kan - fra en anden maskine med win7-64 køre et program ud på en ekstern harddisk (tilbehør/systemværktøjer/windows let overførsel)
Så kører du fra den eksterne disk dette på din xp - den trækker alle data og opsætninger ud. Når ibm'en er klar med win7, så kører du dennes 'windows let overførsel' og du kan hente xp-opsætningen ind (dvs data - ikke programmer og deres indstillinger).
Jeg ved ikke lige, om email/kontakter i outlook express flyttes med - OE er jo udgået, og jeg er thunderbird bruger.