Avatar billede jensen363 Forsker
06. januar 2012 - 11:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatér et helt kalenderår - dag for dag

Help I'm stuck !!!!

jeg skal have reberegnet et større datasæt.

Reberegningen foretages på baggrund af det oprindelige datasæt, og der reberegnede datasæt tilføjes i en ny tabel.

P.t. foregår det ved, at jeg vælger en dato for hvilke data der skal reberegnes, og beregning og data gereneres ... dette tager ca. 10 minutter, hvorefter det hele skal gentages for den næste dato ... jeg skal have reberegnet 3 fulde år :-(

Nogen idé til hvorledes jeg eksempelvis kan vælge at opdatere en hel måned ad gangen ????
Avatar billede terry Ekspert
06. januar 2012 - 14:51 #1
you dont give much information so its hard to say what the best solution is.
Avatar billede jensen363 Forsker
06. januar 2012 - 16:07 #2
Hi Terry

Approach is pretty much Quick'n Dirty for a start, using a temp table to store the Date to be used as criteria for the update query which collect the information, calculate and returns the result in an new table.

1. DoCmd.OpenQuery "Create > Report Date", acViewNormal, acEdit
2. Run code
3. Tell me when I'm finished

I need some sort of loop to, perform this for a period From > to
Avatar billede terry Ekspert
07. januar 2012 - 12:10 #3
any chance of you sending an example of the dB and I'll try and put something together. Also getting a full picture might open up for other ideas.

ekspertenATsanthell.dk
AT P @
No need for all data of course

I'll be going out later today so maybe first tomorrow
Avatar billede jensen363 Forsker
07. januar 2012 - 13:09 #4
I'll try to make an example :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
07. januar 2012 - 13:46 #5
Exemple send
Avatar billede terry Ekspert
09. januar 2012 - 10:48 #6
svar