Avatar billede Nielsen2011 Nybegynder
04. januar 2012 - 19:21 Der er 4 kommentarer

Norton 360 finder 'Boxee Box' ... som jeg ikke har...

Hej

Jeg har for ikke så lang tid siden købt Norton 360, og er egentlig fint tilfreds med det.

Men når jeg går ind under "Kort over Netværkssikkerhed", kan jeg se, at der på mit netværk er 4 enheder:

1. Min egen bærbare
2. Min stationære
3. (noget, hvor der står Zyxel) Jeg gætter på, at det måske er mit modem fra Stofa)

og så nr. 4: Boxeebox, som der står.

Men nu har jeg slået Boxeebox op, og jeg har altså ikke sådan en overhovedet.

Jeg har en bærbar, som kører på trådløs (selvfølgelig havde jeg nær sagt), så har jeg en stationær pc, som nu er kablet, men som jeg har kørt trådløs, fordi jeg lige ville prøve at se om "hjemmegruppe" fungerede mellem min bærbare og min stationære, og det gjorde det, men det er slået fra igen.

Endvidere har jeg en Zaptor Boks, som er kablet med mit LG TV, så hverken Zaptor eller tv'et... eller den stationære computer kører trådløs,  kun min bærbare.

Derfor undrer jeg mig over, at der er tilføjet en Boxee Box, som skifter lidt mellem offline og online på mit netværk/internetforbindelse.

Er det en anden der har hacket sig ind på min internetforbindelse eller hvad, for jeg har aldrig haft en Boxee Box, eller kan det være Zaptoren der selvom jeg ikke kører trådløs men kablet Zaptor alligevel har en eller anden trådløs dims, der sender signaler ud, således Norton 360 fejlfortolker det som "Boxeebox"=?

Det hele er sat til beskyttet, men det undrer mig dog, hvad der foregår.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Venlig hilsen

Nielsen
Avatar billede Nielsen2011 Nybegynder
04. januar 2012 - 19:50 #1
Jeg vil lige tilføje, at jeg har koblet mit LG TV til Internettet, fordi det har en funktion der hedder "Netcast", men jeg tror da ikke har LG har installeret en "Boxee Box"? Og det er også fra kablet fra Modem til TV... kan det være det der "spøger"?

Ville lige nævne det..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2012 - 21:02 #2
Du kan vel prøve igen med TV koblet fra nettet.

Ellers kan det være naboens Boxee Box der er hoppet på dit netværk..??..??
Avatar billede Nielsen2011 Nybegynder
04. januar 2012 - 21:50 #3
Hej

Har prøvet at koble nettet fra tv, men den er der stadigvæk, og mit netværk har jo altid været krypteret wpa2-psk, og jeg er den eneste der har nøglen... Også underligt den går online/offline så hyppigt... den kan være online det ene minut og det næste offline. Så kan der gå 10 minutter online og så offline igen... Aner ikke hvad der foregår. Alt jeg har er kablet p.t. lige med undtagelse af min bærbare.. så skulle der jo være indopereret noget i den bærbare der registreres og det forstår jeg heller ikke helt... men Norton identificerer enheden som Boxee Box, hvordan det så end hænger sammen...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2012 - 21:57 #4
Nu er sikkerhed på trådløs netværk jo ikke "noget særligt", men det lyder da usandsynligt at naboen hacker sig ind for at få en Boxee på. Men hopper den af og på, så kunne det jo være fordi den netop var lidt længere væk - inde hos naboen. Skal du ud og ringer på??

Men hvis den er på netværket, så har den vel en IP-adresse? Og en Mac-adresse? Kan du finde dem?

Og hvad med at slukke det trådløse netværk, og se om du stadig kan se den?