Avatar billede oliversiv Nybegynder
03. januar 2012 - 14:19 Der er 19 kommentarer

Tv til forstærker via hdmi?

Hej.

Jeg har et samsung led tv + en forstærker. Jeg vil gerne have sat forstærkeren til tv'et så lyden fra det jeg ser på tv'et går ud gennem mine højtalere som er sat til forstærkeren.
Kan jeg gøre det via hdmi? Jeg har hdmi i både mit tv og min forstærker?

Min forstærker er en yamaha rx-v371 : http://www.google.dk/imgres?q=rx-v371&um=1&hl=da&sa=X&biw=1251&bih=602&tbs=isz:l&tbm=isch&tbnid=BV20goMoPxkM7M:&imgrefurl=http://www.gersdorf-online.de/html/yamaha_rx-v371_av-receiver.html&docid=WAG5HDVfuKBt4M&imgurl=http://www.gersdorf-online.de/assets/images/Yamaha_RX-V371_Ruckseite.JPG&w=1298&h=633&ei=2f8CT7W0NoXOswbZ3IXKDw&zoom=1&iact=hc&vpx=435&vpy=191&dur=352&hovh=96&hovw=197&tx=105&ty=44&sig=114225724082445184149&page=1&tbnh=96&tbnw=197&start=0&ndsp=13&ved=1t:429,r:1,s:0

Eller skal jeg bruge andre kabler for at få min lyd fra tv'et ud af mine højtalere?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2012 - 17:19 #1
Hvis du bruger HDMI2, 3 el. 4 burde det virke uden problemer.
Avatar billede oliversiv Nybegynder
03. januar 2012 - 17:48 #2
Jeg har lige købt et nyt hdmi 4 kabel. Jeg sætter det ind i en hdmi indgang i mit tv hvor efter jeg tager den anden ende og sætter den i en hdmi indgang i forstærkeren? Skal jeg sætte den i hdmi out eller input ved forstærkeren?

Jeg kan ikke se hvad jeg gør forkert.
03. januar 2012 - 17:59 #3
... tror ikke der kommer noget som helst HDMI signal UD på noget som helst TV's HDMI stik ???
Avatar billede oliversiv Nybegynder
03. januar 2012 - 18:01 #4
Nej det tænkte jeg også på. Men hvilke kabler skal jeg så købe?
03. januar 2012 - 18:54 #5
1) ... check i manual for dit TV / Skærm om der er noget som helst Audio Out ???
Avatar billede oliversiv Nybegynder
03. januar 2012 - 19:04 #6
Har ikke meget forstand på det men dette er specs til fjernsynet: http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE40D5005PWXXE-spec
03. januar 2012 - 19:14 #7
Måske
[Digital lydudgang (optisk)]
men dertil beregnet optisk fiber, da der ser ud som om din forstærker har et eller andet optisk Input ?

---

Dette lyder som noget vrøvl ->
DVI-lydudgang 1 (fælles med PC Audio in)
Avatar billede oliversiv Nybegynder
03. januar 2012 - 19:17 #8
Okay jeg må lige få en til at kigge på det så, tak for hjælpen :) Jeg kender ikke til hvilke inputs min forstærker har :b
03. januar 2012 - 19:23 #9
...Jeg kender ikke til hvilke inputs min forstærker har... - har jo 'kun'
www.gersdorf-online.de/assets/images/Yamaha_RX-V371_Ruckseite.JPG
at gå efter...
Avatar billede oliversiv Nybegynder
03. januar 2012 - 19:27 #10
Mente jeg ikke har forstand på hvad jeg skal bruge til hvad..
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2012 - 21:13 #11
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2012 - 21:16 #12
Eller:
HDMI kabel i HDMI Out på forstærker til HDMI på TV, og gør således:
http://peecee.dk/uploads/012012/Udklip.JPG
Avatar billede oliversiv Nybegynder
03. januar 2012 - 21:31 #13
Jeg kan ikke nogen steder se om mit fjernsyn understøtter Audio Return Channel. Mit tv er af modellen : Samsung ue40d5005p hvis det kan hjælpe..
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2012 - 21:44 #14
Dit TV har 4 x HDMI 1.4 hvilket er den standard der understøtter ARC (audio return channel).

Gør som beskrevet i #12 så spiller det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2012 - 21:45 #15
Har selv lige købt et 46" Sony med wifi dlna 3D m.m. så har læst lidt om alle de muligheder man har :)
Avatar billede oliversiv Nybegynder
03. januar 2012 - 21:47 #16
Det vil jeg lige se om virker! :) Jeg synes det er fantastisk at mennesker som jer herinde hjælper folk helt non profit! Tak :)
Avatar billede oliversiv Nybegynder
03. januar 2012 - 22:00 #17
Jeg er løbet ind i et problem med dette. Jeg har gjort alt hvad guiden siger og det virker også lidt. Med det mener jeg at når jeg bruger min tv fjernbetjening og skruer op for lyden så skruer den op for min forstærker. Men jeg modtager intet lyd.

I trin nr. 5 ved den guide du linkede til, hvilken "input source" skal jeg så vælge?

Der er helt klart sket noget men der er desværre stadig ingen lyd.

Ps jeg har sat hdmi kablet i indgang 4 i mit tv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2012 - 22:08 #18
Input source må være HDMI Out.
Avatar billede oliversiv Nybegynder
03. januar 2012 - 22:09 #19
I min forstærker er kablet også i hdmi out ligesom på billedet..