Avatar billede sarmad Nybegynder
28. december 2011 - 13:32 Der er 2 kommentarer

Forskel mellem remot desktop og teamviewr

Jeg vil bare spørge om , er der forskel hvis jeg vil tilkoble min Pc til en anden pc via team viewer og via remote desktop ?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2011 - 14:02 #1
i det store hele nej

man kører den jo via en server på nettet
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. december 2011 - 16:14 #2
teamviewer er et program der kan installeres i "host" eller i Supportmode. Forskellen er grundlæggende at "host" udgaven altid starter med windows med fast defineret kodeord.

supportudgaven kræver en lokal bruger der starter programmet og oplyser dig den dynamiske kode

remote desktop minder om "host" udgaven af teamviewer men kræver noget "portforward + firewall tilretning". desuden kræver remote desktop, at brugeren har adgangskode defineret + du skal slå funktionen til.

Teamviewer er et betalingsprogram (kommercielt brug) mens remote desktop er gratis*