Avatar billede Frederik Nybegynder
26. december 2011 - 16:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mangler driver til AR5BXB72 trådløst kort.

Hej

Jeg har en gammel Zepto. Jeg har stadig deres CD med diverse drivere osv., men den til det trådløse netværkskort virker ikke.

Jeg har derfor skilt computeren ad, og har fundet ud af, at det er et:
Azure Wave - AR5BXB72, der sidder i. Af hvad jeg kan finde på internettet, er det et Atheros kort.

Jeg er dog meget i tvivl omkring hvor og hvilken driver, jeg skal hente?

De steder jeg har fundet, er "uofficielle" steder, som jeg ikke umiddelbart har så meget tiltro til.

Kan I hjælpe mig med at finde den rette driver?

Det er til en Windows XP maskine.

Venlig hilsen
Frederik
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2011 - 16:48 #1
Prøv med SlimDrivers:
http://www.driverupdate.net/
Den til venstre, som skal regisreres for at bruge. Ellers er den gratis.
Avatar billede Frederik Nybegynder
26. december 2011 - 16:53 #2
Findes der ikke et direkte link til fx atheros' hjemmeside?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2011 - 17:00 #3
Avatar billede Frederik Nybegynder
26. december 2011 - 17:06 #4
Den side har jeg selv være inde og kigge lidt på. Men jeg kan ikke rigtig se, hvordan jeg skal installere driveren?

Det er kun .sys filer der er ikke nogen exe?
Avatar billede Frederik Nybegynder
26. december 2011 - 17:27 #5
Smid et svar. Jeg bruger nu programmet SlimDrivers som du linkede til, og det virker jo perfekt!

Super program! Og endda gratis - ingen registrering nødvendig heller.

Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2011 - 17:34 #6
Har du prøvet at vælge opdater driver i enhedshåndteringen, og så "pege" på en af de udpakkede .sys filer?

Har før set at disse drivere ikke indeholder .exe filer.
I øvrigt, så er SlimDrivers ikke et dårligt alternativ som en "uofficiel" løsning. Den henter nemlig drivere efter den harware id som produktet er rigisreret som, og det giver som regel den korrekte diver til det aktuelle produkt.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2011 - 17:35 #7
Åh ok du har prøvet Slimdrivers. Ja det fungerer bare.
Lægger svar