Avatar billede arnepedersen Forsker
26. december 2011 - 15:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Optage HD fra tv

Jeg har set på en HD optager - samsung 3d blu-ray/hdd optager bd-d8200n. og vil høre om I kan abnbefale mig den til følgende brug:

Den skal kunne optage film m.m. fra mit tv der er med fuld HD. jeg har kabel tv fra Yousee. Kan jeg det?

Jeg skal selvfølgelig kunne se det optagede ved afspildning fra den inbyggede hardisk stadig i HD.

Jeg har brug for en BluRay afspiller, da jeg brænder mine Videoer fra mit video HD kamera ned på DVD medier, det kan man i et redigeringsprogram (Pinnacle 14) Derfor skal jeg bruge BluRay afspilleren også.

Kan i anbefale denne Samsung, eller har I andre løsninger?
Mvh. Arne
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2011 - 15:09 #1
optageren vil kabelmæssigt sidde mellem stik og tv, så den optager FØR signalet når tv (eller et andet program end det du ser).
Tror du på samsungs 3d siden du vælger det? Dit kamera til dvd er jo kun 2d.
Avatar billede arnepedersen Forsker
26. december 2011 - 15:12 #2
Jeg går ud fra den også kan bruges til 2d, og så er jeg jo fremtidssikret. Eller tager jeg fejl?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2011 - 16:35 #3
nu er fremtiden jo ret svær... jeg husker ikke ret meget 'fremtidssikret' udstyr, der rent faktisk kunne holde mere med 2 år frem, og det vil tage en rum tid før tdc sender 3d ud. DR selv er jo dårligt nok startet på hd.
Avatar billede arnepedersen Forsker
26. december 2011 - 17:09 #4
Ok. jeg vil vende tilbage til mit spørgsmål, er det en optager der kan bruges til det jeg spørger om?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2011 - 17:50 #5
de fleste ville gå efter en model fra samme firma som tv - bare for at få optimalt samspil (og evt kun en remote)
Avatar billede arnepedersen Forsker
26. december 2011 - 20:07 #6
Mit TV er Sony bravo, så vidt jeg kan se, så findes der endnu ikke en Blu ray afspiller der kan optage fra Sony.

Kunne jeg ikke bare få at vide om Samsungs kan optage og afspille HD der er optaget fra Yoysee. Eller om der er andre løsninger.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2011 - 20:17 #7
det kan den sagtens - men hvorfor ikke spørge en forhandler? Jeg kender kun samsung fra tv, og der er remoten ringe (den skal pege direkte på 'øjet' på tv for at virke) - test det hos din forhandler før du køber - det er til at blive idiot af.
B&O havde samme fejl på deres anlæg for 30 år siden - men de fandt ud af det.
Så den virker nok - men jeg vil ikke anbefale at du køber noget uden selv at prøve det. Det skal ikke være min fejl, hvis du ikke synes om maskinen.
Avatar billede arnepedersen Forsker
26. december 2011 - 20:27 #8
Ja men claes57 jeg kunne da aldrig påstå det skulle være din fejl, jeg beder bare om et godt råd. Jeg laver en del video i HD, så med muligheden for at brænde HD på en almindelig DVS skive gær at jeg skal købe en Blu ray afspille nu. Så kan jeg jo benytte mig af, at man nu kan købe en der også kan optage i HD fra mit TV.
optager der kan optage HD fra fjernsynet? så kunne jeg nøjes med en alm. BluRay afspiller til under 500 kr.
Avatar billede arnepedersen Forsker
26. december 2011 - 20:29 #9
Ups. det gik lidt stærkt:

Ja men claes57 jeg kunne da aldrig påstå det skulle være din fejl, jeg beder bare om et godt råd. Jeg laver en del video i HD, så med muligheden for at brænde HD på en almindelig DVS skive gør at jeg skal købe en Blu ray afspille nu.

Så kan jeg jo benytte mig af, at man nu kan købe en der også kan optage i HD fra mit TV.
ved du om man kan købe en optager der kan optage HD fra fjernsynet? så kunne jeg nøjes med en alm. BluRay afspiller til under 500 kr.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2011 - 20:40 #10
http://www.proshop.dk/Harddisk-DVD-optager/Samsung-BD-D8200N-Blu-Ray-HDD-Recorder-2257880.html
det er altså en blu-ray afspiller - kombineret med en harddisk-optager. Du kan ikke optage/brænde dvd via den.

Du skal sikre dig, at den har DVB-C tuner - eller kan den ikke klare kabel-tv.
Avatar billede arnepedersen Forsker
26. december 2011 - 20:47 #11
Claes57 det er jo den jeg hele tiden har skrevet om. Elgiganten og Bilka sælger den for 1.949kr.
Avatar billede arnepedersen Forsker
26. december 2011 - 20:49 #12
Lyder den fornuftig?
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. december 2011 - 09:24 #13
Har nu købt en i Elgiganten, håber jeg bliver glad for den.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. december 2011 - 09:27 #14
prøv at finde den med større harddisk - 250gb er ikke så meget hvis du samler på tv-serier.
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. december 2011 - 09:31 #15
lægger du et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. december 2011 - 09:36 #16
bare luk selv...
Avatar billede arnepedersen Forsker
27. december 2011 - 09:56 #17
Lukker