Avatar billede arnepedersen Forsker
26. december 2011 - 09:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oprette HD video på DVD medie

Jeg har læst et sted, at man kan brænde en video i HD på DVD medie i Pinnacle 14.ultimate, og afspille den på Blu-Ray. (den skulle ikke kunne afspilles på alm. DVD afspiller)
Jeg optager HD video på mit videokamera, og vil gerne kunne gøre som beskrevet. Jeg har forsøgt, men det vil ikke lykkedes.
Kunne I ikke hjælpe mig med en lille guide eller henvise til en hjemmeside.
Mvh Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
26. december 2011 - 10:20 #1
Her står det jeg har læst.

Brænd HD-skiver uden HD-brænder
Nu kan du brænde HD-hjemmevideo med din almindelige dvd-brænder og på ganske normale dvd-skiver. Hvordan hænger det sammen? Få forklaringen her.
Af Mikkel William Nielsen
mandag d. 30. april 2007
Læs mere om: Medieafspillere

Nu kan du gemme dine HD-optagelser på dvd-skiver uden at eje en HD-brænder.
Pinnacle er snart klar med en ny version af sit videoredigeringsprogram, Studio.

Det er nået op på version 11 og udmærker sig ved, at det nu kan brænde skiver med indhold i formatet HD DVD.

Det smarte er, at du ikke behøver en dyr HD DVD-brænder eller specielle skiver for at få dine redigerede videooptagelser gemt i det højopløselige format.

Faktisk kan du nøjes med at bruge din gamle dvd-brænder, da videoredigeringsprogrammet er i stand til at smide dine HD-optagelser ned på ganske almindelige dvd-skiver.

Ifølge Pinnacle skulle de almindelige dvd-skiver efterfølgende kunne afspille HD-indhold via en HD DVD-afspiller, eksempelvis konsollen Xbox 360 med eksternt drev.

På HD DVD-skiver kan man lagre op mod 30 gigabyte data, og det kommer almindelige dvd-skiver ikke i nærheden af. Derfor skal du ikke regne med at brænde hjemmevideo i HD, som varer meget over 30 minutter, ned på skiverne.

Pinnacle Studio 11 understøtter formaterne HDV og AVCHD, som bruges i hjemmevideokameraer, der kan optage i high definition.

Det nye videoredigeringsprogram fås i tre forskellige versioner: Standard, Plus og Ultimate. De koster henholdsvis 495, 795 og 995 kroner. Det er kun Plus og Ultimate, som er i stand til at brænde dvd-skiver, som kan afspilles på HD DVD-afspillere.
Avatar billede arnepedersen Forsker
07. januar 2012 - 14:36 #2
lukker