Avatar billede thadoews Nybegynder
23. december 2011 - 14:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Installere fra CD på lille bærbar uden DVD/CD-drev

Hej.
Jeg har sådan en lille bærbar uden DVD/CD-drev. Jeg står og skal til at formatere den, men jeg har kun Windows på cd. Hvordan gør jeg det? Er der nogen mulighed for at snyde den lille bærbare til at tro at en .iso-fil på en USB/Ekstern Harddisk af installations cden er cd-drevet? :)

MVH. Simon
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2011 - 14:39 #1
Windows ligger helt sikkert på en recovery partition.
Mener det plejer at være F10 man trykker under opstart.
Avatar billede thadoews Nybegynder
23. december 2011 - 14:42 #2
#1
Det var jeg ikke klar over.
Jeg købte computeren i Kina da jeg var derovre og min egen gik helt ned. Der er simpelt Kinesisk og Engelsk på den af sprog. Det ville være rart at få det på dansk :) jeg har rodet meget med det, men kan ikke få det på dansk. Derfor vil jeg installere min egen danske udgave af Win7 på den...
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2011 - 14:42 #3
det er ikke nok med en iso-fil - din usb-stik skal være bootbar.
Og så skal det være vista eller win7, da tidligere versioner ikke kan usb under installation.
http://www.techmixer.com/install-windows-vista-from-bootable-usb-flash-memory-drive/
er opnskriften.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2011 - 14:47 #4
#3 Det skal muligvis være windows 7, men windows XP kan udmærket installeres fra USB, det har jeg selv prøvet.
Avatar billede thadoews Nybegynder
23. december 2011 - 14:47 #5
#3
Jeg skal bare bytte Vista ud med Win7 og så er den der? Har du erfaringer med dette?

Kan jeg vælge, hvilken som helst USB, som jeg har?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2011 - 15:02 #6
usb-stik skal bare være stor nok - dvs 4gb - ellers kan en harddisk også bruges. Husk lige, at din bios skal være sat til at kunne boote via usb.
Jeg har ikke selv prøvet metoden - men du kan jo starte med at lave usb'en - den skal du så kunne boote på - hvis det går godt, så kan resten nok også (tjek evt på maskinens hjemmeside, om der er sata-driver til win7 - i så fald skal den bare kopieres til roden af usb når usb'en i øvrigt er klar til brug)
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2011 - 15:10 #7
Jeg tror ikke du kan opgradere i dette tilfælde. Så du er nød til, under installation, at vælge manuelt og for matere drevet før install. http://www.ehow.co.uk/how_8376808_install-win-7-usb-chip.html
Avatar billede thadoews Nybegynder
23. december 2011 - 15:25 #8
#7
Den guide gør det ikke klart, hvordan jeg får den Win7 ISO fil frem? Laver jeg bare en imagekopi af min Win7 dvd? Er der ikke alt muligt beskyttelse på? ;S
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2011 - 15:33 #9
Instruktioner
Naviger til UNetbootin hjemmeside (se Resources) og klik på "Download (til Windows)"-knappen. Vælg et sted at gemme den downloadede fil.

Åbn UNetbootin fra den gemte placering.

Klik på alternativknappen mærket "disk image." Klik derefter på ellipsen mærket knappen "..."

Naviger til placeringen af ​​din Windows 7 ISO og vælg det i "Åben Disk Image File" vinduet. Klik på "Åbn."

Klik på den type drop-down boks, og vælg "USB Drive". Vælg det drev bogstav USB-drev i Drive drop-down boks. Klik på "OK". Processen med at kopiere filer til USB-drev vil begynde og kan tage flere minutter.

Sæt den færdige USB-drev i den computer, du ønsker at installere Windows 7 på og magt for den.

Tryk på den relevante tast for at vælge boot enhed, når computeren starter opstart. Typiske tasterne for at vælge en boot-enhed er F1, F2, F10, F12, DEL, Backspace, og Esc. Vælg USB-drev som den primære boot-enhed.

Fortsæt med on-screen installation af Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2011 - 15:35 #10
Ps. Den windows 7 jeg skriver på nu, har jeg installeret fra en USB.
Avatar billede thadoews Nybegynder
23. december 2011 - 15:37 #11
Jeg vender tilbage, hvis ikke i aften, så snarest efter jul ;) Det ser lovende ud, tak!
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2011 - 16:06 #12
Brug Win To Flash
Jeg har lavet en RAR fil  som du kan åbne tryk på  USB.htm så får du en komplet vejledning
Samt en url hvor du kan hente  Win to flash
http://gratisupload.dk/vis/56840/
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2011 - 15:29 #13
thadoews

Jeg har sådan en lille bærbar uden DVD/CD-drev. Jeg står og skal til at formatere den, men jeg har kun Windows på cd. Hvordan gør jeg det.

Springer alle de forklaringer over i denne tråd *gg* og køber et ekstern DVD drev. Eventuelt med brænder hvis du senere vil lave Recovery at PC'en.

Prøv også at se denne Youtube video

http://www.youtube.com/watch?v=J5chVaiW4FA

Eller læse hvad de skriver på Spywarefri.dk

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/82311/P0/

Peter k olsen
Avatar billede thadoews Nybegynder
26. december 2011 - 10:44 #14
#13 Det er for mange penge at bruge på det :P
Jeg brugte under 1000 kr på computeren og det skulle jeg gerne blive ved med da den ikke er meget mere værd :)
Avatar billede thadoews Nybegynder
26. december 2011 - 11:42 #15
#12
Skriv et svar! Det virkede og var nemt :) Tusind tak for hjælpen :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2011 - 18:25 #16
Ja nogen mener alle bare har råd til at købe.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2011 - 23:29 #17
poko1 :

Ja nogen mener alle bare har råd til at købe.

http://www.smilie.dk/store_smiley/2.htm