Avatar billede lone_a_p Praktikant
20. december 2011 - 23:42 Der er 1 løsning

nyt forum (phpBB3) og gamle data

Kære eksperter,

Jeg har et website med oprettede brugere.
Nu vil jeg gerne bytte mit eget udviklede forum ud med phpBB3.

Jeg har ganske kort prøvet at sætte en testversion af phpBB3-forummet op. Det var meget enkelt.

Nu vil jeg så:
1: tilknytte min nuværende brugertabel til phpBB-forummet
2: flytte nuværende forumindlæg fra gamle tabeller til phpBB-tabeller

Jeg har hertil følgende spørgsmål:
ad 1:
a) skal jeg have to brugertabeller i systemet (både til mit site og til forum) og sørge for, at de to tabeller er ens med brugernavn og password? + evt. oprette nogle triggers (har ikke tidligere arbejdet med triggers)
b) Eller skal jeg på en eller anden måde flette de to tabeller sammen til én + evt. lave et view, der så hedder "phpBB_users".
c) eller en 3. løsning?

ad 2: findes der allerede nogle stored procedures eller noget, som kan flytte mine gamle forum-indlæg?
Eller hvorledes gør man dette?

Jeg vil gerne både modtage svar på ovenstående - men også gerne links til phpBB's egne forklaringer. Jeg kan ikke finde disse.

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
28. juni 2012 - 21:54 #1
lukket