Avatar billede don_luca Nybegynder
19. december 2011 - 23:05 Der er 4 kommentarer

ordliste..

Hejsa
Jeg vil forsøge at lave et scrabblespil. Men hvordan får jeg fat i en udtømmende ordliste på dansk? da.spelling.org har nogle filer, men det ligner ikke noget jeg kan importere direkte i en database. Alle former af et ord skal være i listen.

Findes der et sted man kan hente den slags?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2011 - 23:42 #1
De ordlister jeg har set man kunne downloade på nettet, de har altid været i et eller andet specielt format med de forskellige bøjningsformer som ordene kan have. En rå liste med alle ordene i de forskellige bøjningsformer har ikke så meget værdi.
Så vil tro du selv skal generere en liste ud fra det du kan finde på nettet, eller lave noget intelligent opslag i dem.
Avatar billede don_luca Nybegynder
19. december 2011 - 23:52 #2
Men ved du hvor man kan finde sådan en liste med samtlige danske ord ?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2011 - 00:12 #3
Stavekontrolden har noget liggende som vistnok er i Hunspell format hvis det er til nogen hjælp (det er længe siden jeg har rodet med ordlister).
http://www.stavekontrolden.dk/main/top/index.php
De linker også til Stavekontrolden fra OpenOffice, så den må være udmærket siden de bruger den til tekstbehandlingsprogrammet:
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Dictionaries#Danish_.28Denmark.29 (Pack 2008-02-20)
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2011 - 00:32 #4
Det link du selv gav til da.speling.org har også nogle gode ordlister, og tror også jeg har brugt dem før, da jeg har en gammel ordliste der ligner lidt (ispell).
Jeg er ikke stødt på andre ordlister der skulle være bedre end det du refererede til og stavekontrolden.