Avatar billede langkiller Nybegynder
19. december 2011 - 14:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ubuntu 10.10 - kan ikke kommer på nettet

Har partition med ubuntu 10.10 og windows 7 på min pc. Windows har intet problem med at komme på nettet, så ved det ikke er netkotet den er gal med. Hver gang jeg prøver at tilslutte i ubuntu, prøver den et stykke tid, men kommer derefter op og siger "disconnected". Har også prøvet med ethernet (auto eth0) uden held.

håber nogen kan hjælpe

// Mads
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2011 - 16:32 #1
hej langkiller

du har en computer  som er født med windows 7  og så har du dual boot med ubuntu  og  der er net på windows 7 MEN ikke på ubuntu  ??
  er det via wireless ?? eller lan ???
Avatar billede langkiller Nybegynder
19. december 2011 - 16:42 #2
Jep den er født med windows 7 og det er dual boot.
Har prøvet både med lan kabel og trådløst.

Jo det virker fint i windows, det er kun ubuntu der ikke vil på nettet
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2011 - 17:20 #3
http://net-help.dk/index.php/ubuntu/146-opsaet-ubuntu-1010-til-at-ga-pa-ms-vpn

http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=14933&p=97676

eller  kør det igennem VirtualBox https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

( VirtualBox kopier dit netkort og  driver )

og når det dur i VirtualBox så lan en VHD fil med ubuntu  på og lek  det på en usb eller usb disk ( Eksterne Hardisk ) og lav en cd /dvd med VHD boot og boot via den
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2011 - 18:58 #4
hvad med at udpakke win-drivere (jeg har god erfaring med xp-32bit), og så køre dem via ndiswrapper
https://help.ubuntu.com/8.04/internet/C/ndiswrapper.html
det virker i hvert fald på min tew-648ubm dims.
Avatar billede langkiller Nybegynder
25. december 2011 - 14:26 #5
undskyld jeg ikke lige fik skrevet tilbage.
jeg er kommet på nettet. Fjernede ubuntu igen, installerede 10.04 og  opgraderede så til 10.10.

tak for hjælpen ellers.

Er dog stødt på et nyt problem. Kan ikke boote min windows partition op nu :S nogen der har en ide om hvorfor eller hvordan det kan løses?
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2011 - 15:41 #6
har du slette din windows partition ???
Avatar billede langkiller Nybegynder
18. januar 2012 - 00:19 #7
formaterede harddisken og installerede alt fra bunden. virker fint nu. lukker spørgsmålet, medmindre du vil have points?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2012 - 10:25 #8
bare luk...
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2012 - 18:53 #9
#8  Hvorfor lukker du  Spørgsmålet !!???  du da ikke hjælpe  med det her  Spørgsmål  ?? Vel ???