Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
17. december 2011 - 14:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lyd uden stemmer på windows 7 Ultimate 64bit

Hej Eksperter!

Jeg inden for de sidste 2 dage ikke kunne høre stemmer, generelt i blandt andet Skyrim, Star Wars: The old rebublic og heller ikke gennem min windows medie player eller youtube.

Jeg sidder på et Widnwos 7 Ultimate 64bit og det er kun med mine speakers der er et problem. Når jeg køre lyden over mit HDMI virker det fint i mit TV. Mit Headseat som sættes bag på (Derfor hedder de åbenbart speakers i min lyd-indstillinger.
Mit headseat er et Steelseries 5v2

Nogen der kender problemet og kan løse det?

Mvh en fortvivlet gamer der gerne vil snakke på ventrilo igen!
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
17. december 2011 - 14:34 #1
Mit bundkort er et ga-ma785gt-ud3h med realtek lydkort på, og har forsøgt at opdater driveren!
Avatar billede kjeldsted Novice
17. december 2011 - 15:15 #2
Så det du siger er at hvis du fx. afspiller en stykke musik i mediaplayer, eller anden software, kan du kun høre musikken og ikke vokalen?
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
17. december 2011 - 15:43 #3
Ja nemlig.. Det samme i spillende.. Kan høre baggrundsmusikken og stig fra mobs.. Men når de taler er det MEGET lavt til næsten ingenting.. Desuden prøvede jeg at optage en lydfil og den er også MEGET lav og hvis jeg råber i den, lyder det som en robot.
Avatar billede kjeldsted Novice
17. december 2011 - 15:52 #4
Det lyder næsten som om vi er ude i at enten højre eller venstre kanal er blevet fasevendt. I så fald det er dette der er problemet vil al monolyd så godt som forsvinde, mens stereolyd fortsat vil kunne høres.
Jeg skal lige være sikker på jeg forstår det korrekt. Er det kun et problem med dit headsæt?
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
17. december 2011 - 16:12 #5
Ja er det! Kun med mit headsæt.. Ikke igennem mit HDMI output..
Avatar billede kjeldsted Novice
17. december 2011 - 16:16 #6
Okay. Så kunne det tyde på at det evt. er headsættet. Har du prøvet at sætte dét til andre enheder, fx. iPod?
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
17. december 2011 - 16:20 #7
Ja der gør den det også.. Godt tyde på jeg skal have et nyt headsæt! Tak for hjælpen, ved ikke hvorfor jeg ikke selv har tjekket det før!
Avatar billede kjeldsted Novice
17. december 2011 - 16:30 #8
Hehe. Nogle gange kommer man jo til at konkludere for hurtigt ;)
Det der formodentligt er sket er at der er røget en isolering i kablet i selve headsættet. Her er der så sket en kortslutning mellem nogle kabler, sådan at den får smeltet de to signaler sammen, og byttet rundt på nogle faser. Derved kan den simpelthen få al monolyd til at forsvinde.
Oplevede det selvsamme nogle måneder tilbage med et ellers meget kært heedsæt.
Men det er nok ikke nemt at redde.
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
17. december 2011 - 17:03 #9
Det samme her.. Men lyder som noget der høre under en reklamation.. Hvilket er positivt.. Smid endelig et svar så du kan få points! og endnu en gang tak for hjælpen!
Avatar billede M_M_Hansen Nybegynder
01. maj 2012 - 21:30 #10
lukker