Avatar billede boholdt Mester
15. december 2011 - 22:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af WORD til PDF-format fra Office 2003

Jeg har kun Office 2003, men har behov for at få konverteret et WORD-dokument om til PDF-format.

Der findes en masse gratis PDF-konverteringsprogrammer, men alle de programmer, jeg har prøvet, laver en flad PDF-fil, altså en fil hvor overskrifter, links i indholdsfortegnelser, hyperlinks med videre ikke konverteres, disse informationer optræder kun som ren tekst.

Har nogen erfaringer med et program, hvor alt konverteres om til PDF (gerne freeware, men også betalingsprogrammer)?
Et link skal eksempelvis konverteres sådan, at det fra PDF-filen også er muligt at klikke på linket.

Der findes til Office 2007 et plugin der kan installeres så konvertering bliver mulig, og i Office 2010 er dette installeret fra starten. Microsoft har blot ikke ifølge det, jeg har kunne finde, gjort et plugin tilgængelig til Office 2003.

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

/ Boholdt
Avatar billede azerty Juniormester
15. december 2011 - 22:50 #1
http://download.cnet.com/doPDF-Free-PDF-Converter/3000-18497_4-10648880.html

Det fungerer fint med mit Office 2000. Når du vil lave en pdf-fil, går du til "udskriv", vælger dopdf-printeren og "udskriver". Herefter kommer den smukkeste pdf-fil.
Avatar billede boholdt Mester
15. december 2011 - 23:17 #2
Hej igen, og tak for det hurtige svar.

Problemet er desværre det samme som før.

Links jeg laver i en indholdsfortegnelse i WORD bliver ikke aktive, det vil sige, at jeg ikke kan klikke på de pågældende links i PDF-versionen, og springe til det sted i dokumentet, som linket referere til, hvilket fint kan lade sig gøre, hvis PDF-filen laves via Office 2007's plugin.

Det samme gør sig gældende med hyperlinks.

Hvis nogen har andre bud, eller hvis der kan ændres noget i opsætningen af det ovenfor nævnte program, høre jeg gerne om det.

På forhånd tak.

/ Boholdt
Avatar billede Ilija_S Nybegynder
16. december 2011 - 00:41 #3
Hej Boholt

Du kan prøve Cutepdf. Den skulle være meget populær.

http://www.cutepdf.com/products/cutepdf/Writer.asp
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2011 - 07:02 #4
Hej Boholt.

Prøv denne online converter: http://www.zamzar.com/
Den skulle kunne gøre det.

Hilsen
Lefty
Avatar billede boholdt Mester
18. december 2011 - 14:50 #5
Hej alle,

Først mange tak til de personer, som er kommet med løsningsforslag til, hvilket programmer jeg har kunne bruge for at konvertere fra WORD til PDF.

En dansk tjeneste, der blandt andet konvertere forskellige dokumenter til mere tilgængelige formater for synshandicappede har løsningen.

Læs mere om tjenesten på
http://www.robobraille.org
.

Der kan læses mere om konverteringsmulighederne her:
http://www.robobraille.org/Konvertering
.

God fornøjelse.

/ Boholdt