Avatar billede Bassemanden Nybegynder
14. december 2011 - 20:20 Der er 6 kommentarer

Windows 7 register fejl ???

Hej - just ankommet til siten har jeg et par spørgsmål til jer her inde, da jeg ikke har kunnet få et fyldestgørende svar fra nogen andre.

Er Windows 7 baseret på tidligere versioner af Win XP og hvis JA eller NEJ - kan man så benytte en ældre Norton System Works Win Doctor til at reparere fejl i registrene i Win 7 -  her under bl.a. fortælle, om der mangler nogle DLL filer ?

Hvis absolut NEJ - er der et program som kan anbefales til at rette op på alle de fejl, som er "indbygget" i Win 7 (der er jo nok af mere eller mindre seriøse produkter i handelen)  ???
Mvh........Bassemanden
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2011 - 21:32 #1
Som jeg her forstået det er det en færdig udvikling af "Vista".
Vista var ikke udviklet færdig før den blev frigivet, og har været et udskældt styresystem:
http://wiki.audacityteam.org/index.php?title=Windows_7_OS
Avatar billede Bassemanden Nybegynder
14. december 2011 - 23:05 #2
Hej 220661
Tak for svaret. Jeg har checket op på linken. Og ja - jeg kan godt læse mig til, at det er en videreudvikling af VISTA - men er den grundliggende opbygning af systemfil opbygningen og biblioteks filernes opbygning den samme som i XP ? - se det vil jeg gerne vide, så jeg kan få klarhed over, om hvilket reg editor program der kan bruges med største udnyttelse :-)  ???
15. december 2011 - 06:49 #3
Generelt ->

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Bassemanden Nybegynder
15. december 2011 - 09:07 #4
Hej Larry,
Tak :-)
Ccleaner har jeg brugt i flere år og den virker fint til at rense op i alle de uslettede og gamle log filer.
Det mine tanker går på er ganske enkelt, om man kan få samme slags informationer, som man fik i den gamle Norton SW Win doc om "missing files" ?
Specielt omkring manglende DLL filer, hvor man helt klart kan mærke forskellen på pc´en, når de er blevet indsat/installeret i de biblioteker, hvor de "mangler" ?
Jeg ved godt at jeg ind imellem er ski.. besværlig, men jeg kan ikke gøre for det :-)
Avatar billede Bassemanden Nybegynder
15. december 2011 - 09:10 #5
Jeg har for øvrigt en gammel original Reg.clean fra MS og det kunne være rart at vide, om den kan bruges på Win 7 ?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2011 - 15:53 #6
#2 Jeg ved det ikke desværre.