Avatar billede simsen Mester
14. december 2011 - 14:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DataGridView versus GridView

Hej,

Håber det er verdens nemmeste spørgsmål, jeg har her:

I webforms har jeg en OnDataBound event på GridViews - hvad kan jeg bruge (og hvordan skrives den i hver række) på en winforms DataGridView som er tilsvarende OnDataBound?

I webforms har jeg en Repeater (hvor jeg kan neste endnu en repeater) - det har jeg nu brug for i winforms - findes der sådan en af slagsen og hvad kaldes den?

Det jeg har brug for er et view hvor den viser

Sag 1
...Tillæg 1 til sag 1
...Tillæg 2 til sag 1
Sag 2
...Tillæg 1 til sag 2
osv.
Avatar billede Syska Mester
14. december 2011 - 14:26 #1
http://www.telerik.com/products/winforms/gridview.aspx#hierarchy-(master-detail-layout)-with-tabbed-child-view-and-treelist-view

Men ikke gratis.

der findes ikke noget native i WinForms som kan. Open Source eller pay.

Kender ingen Open SOurce der kan, men mine google skills er lidt broken.
Avatar billede simsen Mester
14. december 2011 - 14:40 #2
Hej Buzzzz,

Hvad med OnDataBound delen?
Avatar billede Syska Mester
14. december 2011 - 19:24 #3
Ingen ide. Tror det ik'.

Men her er alle events listed, så er det bare at begynde at lege og lede i den liste :-)

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.datagridview.aspx
Avatar billede platik Nybegynder
15. december 2011 - 09:16 #4
Mener heller ikke WinForms DataGridView understøtter dette.

Du kan evt. i stedet bruge ListView og lave grupper, ellers skal du nok over i noget 3parts eller skrive det selv.

En anden mulighed er at bruge WPF, hvis dette er en mulighed for dig?
Avatar billede simsen Mester
16. december 2011 - 10:17 #5
buzzzz

Tak for svar - 3. parts bruger vi selv XCeed og der er muligheden (ville bare gerne væk fra brug af dem).

Mht. events så har jeg været igennem listen og ikke fundet en, jeg mente passede ind....Derfor jeg spurgte herinde i min naive håb om, jeg havde overset et eller andet *griner*

Smid et svar og tak for hjælp :-)

platik

Tak for svar - lidt træls, de ikke har samme muligheder. Mht. din ide om at bruge WPF, så er det noget jeg ser som vejen frem (i fremtidige projekter, jeg skal lave). Lige nu har jeg dog ikke tiden til at sætte mig ordentligt ind i det desværre.

mvh
simsen :-)
Avatar billede Syska Mester
16. december 2011 - 13:27 #6
svar