Avatar billede ccc38941 Nybegynder
14. december 2011 - 13:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

9800GT - DVI TIL HDMI

Jeg giver op kan ikke finde noget relvant info på google

Jeg har et 9800GT med 2x dvi porte

Har lige købt "Philips Brilliance 234CL2SB" Der har vga og HDMI indgange

har også købt "1 x High Grade DVI - HDMI kabel - Guldbelagt"

prolemet:

Når den kører DVI -> VGA converter -> VGA kale -- virker det fint
Bonus info (- Gammle skærm DVI -> DVI virket ikke )
Når den kører DVI -> HDMI -- virker det ikke, hvorfor?

Har ringet og sagt det til butikken som har sendt mig et nyt.

det tættes jeg kan komme er det her
http://www.tomshardware.co.uk/forum/263537-15-audio-9800gt-hdmi
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. december 2011 - 13:38 #1
Helt præcist hvad er det der ikke virker?
Linket er til noget med lyd...?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2011 - 13:56 #2
prøv denne vej at se havd den foreslår af kabler

http://www.computersalg.dk/tema/8

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2011 - 13:57 #3
hvad den foreslår af kabler
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
14. december 2011 - 15:40 #4
problemet er at nå den kører "grafikkort DVI -> HDMI skærm"  siger skærmen "no signal"

Der er ingen problemer når jeg kører "DVI->VGA kovter -> VGA på skærm"

tror selv der er en løs forbindsle i kablet.

Den forslå det kable jeg har købt:
"Monitor Cable DVI-HDMI 2 m

Dette kabel giver dig mulighed for at tilslutte en DVI enhed til HDMI skærm, eller omvendt. Dermed kan du f.eks. tilslutte din computer med DVI udgang til din fladskærm med HDMI indgang. Bemærk at dette kabel kun kan overføre billede, og det kan derfor ikke bruges til overførsel af lyd"
Avatar billede Andyboy Nybegynder
14. december 2011 - 17:43 #5
Prøv med et andet kabel og vær sikker på du står på den rigtige indgang på fladskærmen!
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
14. december 2011 - 20:10 #6
Har ringet til butikken og de sender et nyt.....

der er kun HDMI og VGA indgang på skærmen og 9800GT har kun DVI udgang....
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
15. december 2011 - 17:27 #7
No go, den siger "No video signal" har sidet leget med nvidia contolpanel men kan ikke finde det, har både (DVI>switch>VGA) og (DVI>HDMI) i nu, og når jeg sætter skærmen over på HDMI siger den som sagt " NO video signal " .... og det er ikke kabletder er noget galt med, har fådet det tested hos en ven
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
15. december 2011 - 17:33 #8
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
18. december 2011 - 10:28 #9
ved ikke hvad der er galt eller gider i ikke og svare
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2011 - 11:12 #10
af og til er der bare ikke nogen der lige er på og ser din tråd -sådan er det

i det tilfælde sleter man som du gjorde den bare og lægger den senere ind som et nyt spørgsmål

så er du måske heldig
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
18. december 2011 - 12:00 #11
øhhh ja ok, min nye skærm er kun 3 dage gammle, mon ikke jeg ville igang med at bruge mit HDMI stik i steden for VGA
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2011 - 17:55 #12
#11 ???
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
18. december 2011 - 18:44 #13
hvad er forskællen på HDMI og vga, gæt hvad jeg ville kører med
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
19. december 2011 - 09:20 #15
gad vide hvad jeg ville kører med?
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
19. december 2011 - 11:59 #17
øhhh der er to dvi udgange på mit 9800gt

og en HDMI indgang på min skærm

hvorfor kommer der ikke signal i gemmen ?

tja gad vide om der sider et klogt hovede der ude

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_9600gt_us.html

Display Support:

Maximum Digital Resolution 2560x1600  2560x1600

Maximum VGA Resolution 2048x1536  2048x1536

Standard Display Connectors HDTV

Two Dual Link DVI

Multi Monitor

HDCP*

HDMI* Via adapter Via adapter

Audio Input for HDMI SPDIF