Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. december 2011 - 22:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overdrevet mange Nvidia drivers

Inde i kontrolpanelet kommer der hele 5 nvidia drivers frem.

Nvidia 3d driver, nvidia grafikdriver, nvidia hd lyddriver, nvidia opdateringer, nvidia physxsystemsoftware, hvorfor skal der så mange til? På min bærbar er der bare installeree 1 ATI driver og det er nok.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. december 2011 - 23:00 #1
Fordi den har mange funktioner i forhold til din bærbar, følgende er 3 forskellige funktioner i Nvidias grafikkort (Ikke nødvendigvis alle)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. december 2011 - 23:03 #2
Men mig bekendt er 3D kun kompatibelt med 3D skærme, så den kan man vel godt slette, eller hvordan?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. december 2011 - 23:08 #3
#2 Jeg ved ikke hvordan Nvidias metode er sat op, har stadig de ældre modeller som ikke er med 3D, men hvis din skærm ikke understøtter det så kan du jo fjerne den, vil ikke mene at det burde gøre nogen forskel når din skærm ikke understøtter 3D..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. december 2011 - 23:17 #4
Nu har jeg fjernet Nvidia 3D og Nvidia HD lyd driveren, jeg prøver med et genstart, så må vi se hvad der sker.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. december 2011 - 23:25 #5
Det køre umiddelbart fint, så vi må gå ud fra at det er som det er, at man ikke behøver Nvidias 3D drivers medmindre man har en 3D skærm (syntes dog bare at det er underligt at den installere 3D automatisk, når det er valgfrit) smid et svar blueyes.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. december 2011 - 23:40 #6
#4 Lyd driveren skal du bruge hvis du vil bruge hdmi i dit grafikkort ;)

Det er valgfrit i den forstand at du jo selv skal vælge til eller fra under installationen af driver/software pakken til kortet :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. december 2011 - 23:49 #7
Hmm, jeg fik ikke mulighed for at fravælge 3D og HDMI lyd. Jeg bruger iøvrigt DVI-D da HDMI er begrænset til 1920x1080 på de fleste grafikkort og min skærm kører 1920x1200.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. december 2011 - 00:00 #8
#7 Kan måske være fordi du ikke valgte bruderdefineret installation, men blot valgte standard installation ;)

Din opløsning har intet med lyden at gøre???
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. december 2011 - 21:25 #9
Nej men HD-lydriveren fra nvidia fungere jo kun med HDMI og jeg bruger ikke HDMI grundet det som står i #7.