Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. december 2011 - 05:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad er Readyboost?

Når jeg indsætter mine USB stik siger Windows "Gør systemet hurtigere med Readyboost", nogle som der har erfaringer med dette?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. december 2011 - 06:19 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
13. december 2011 - 06:20 #2
Jeg har ikke selv prøvet det......
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. december 2011 - 06:26 #3
Hmm...

"Det er let at komme igang, alt det kræver er:

Du køre Windows Vista eller Windows 7
Du har en USB 2.0 port fri
En kombatibel USB nøgle."

Tjek. Men når jeg går ind og prøver at aktivere readyboost så siger den "Denne enhed har ikke de nødvendige ydelsesegenskaber til at kunne bruges til at optimere systemets hastighed".

Nogle forslag?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. december 2011 - 06:38 #4
Efter lidt søgning på Google, kan jeg se du skal bruge en Memory stick som er Readyboost certificeret.
Er den det? (Står åbenbart på pakningen)
Kan se på andre fora at mange USB stick åbenbart ikke er certificeret.
Avatar billede chalde Seniormester
13. december 2011 - 07:54 #5
Tror mere det er r/w hastigheden end et klistermærke der er afgørende :)
Tilbage på Vista var readyboost kun noget værd hvis man han havde minimalt med ram. Ifølge dette link skulle det være forbedret i windows 7: http://www.connectedinternet.co.uk/2009/09/03/windows-7-readyboost-really-boosts/
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. december 2011 - 08:17 #6
Her ses et SD kort brugt til ReadyBoost Jeg vil indrømme jeg føler ingen mærkbar forbedring.Det sidder der kun fordi jeg ikke bruger det til andet.
http://gratisupload.dk/vis_billede/670349/
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. december 2011 - 08:36 #7
Nu har jeg prøvet med usb stik fra storproducenter som Corsair og OCZ som jeg har liggende (bruger OCZ men havde et fra Corsair liggende på 32GB) og Readyboost vil tilsyneladende ikke fungere med nogle af dem, og det er ellers ret populære mærker...
Avatar billede chalde Seniormester
13. december 2011 - 08:46 #8
#7 At de er populære mærker betyder ikke at de har den performance der kræves.
Men se evt: http://www.zdnet.com/blog/bott/is-your-flash-drive-fast-enough-for-vistas-readyboost/186
Vær dog opmærksom på at krav kan være ændret fra Vista til Windows 7.
Kan afsløre at min 32gb Corsair ikke lever op til de krav.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. december 2011 - 09:08 #9
dette er Corsair cruzer 4GB
http://gratisupload.dk/vis_billede/670350/
Se under egenskaber om du kan dedikere dem du har?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. december 2011 - 23:26 #10
Jeg kigger lige om jeg kan finde emballagen til mine usb og ser om der står noget med certified for readyboost, hvis ikke, så må vi gå ud fra et det kun er specifikke usb nøgler som har adgang til denne feature.
Avatar billede chalde Seniormester
14. december 2011 - 06:46 #11
Du kan se kravene til usb-nøglen under overview, samt hvordan du kan teste om den lever op til dele af dem:
http://en.wikipedia.org/wiki/ReadyBoost
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. december 2011 - 04:01 #12
Jeg kan ikke umiddelbart se nogle steder på æsken med corsair usb stikket at det skulle være "certified for windows readyboost".

Og mine egne OCZ nøgler er heller ikke kompatible. Så vi må vel bare gå ud fra, at det er en funktion som kun er tilgængelig for nogle enkelte produkter.

Dem som vil have point, smid et svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2011 - 04:06 #13
Lad os dele.  :-)