Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. december 2011 - 18:55 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Endnu bedre perfomance/sikkherds.

Jeg bruger Ccleaner, auslogics og ad-ware og det køre perfekt. Men, findes der en måde at få endnu bedre perfomance/sikkerhed på eller er jeg nået til enden?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2011 - 19:11 #1
Adware kører den realtime?
Hvilket antivirusprogram kører du?
Man skal tænke sig om før man siger ja til ting på nettet. Også selvom man har købt software der skal beskytte pc. Det er jo fejl 40 (personen bag skærmen) der er den største synder, når man får snavs på pc.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. december 2011 - 19:17 #2
adaware er aktiveret med realtime protection, og adaware fungere både som antivirus og antispyware. Yderligere har jeg windows firewall aktiveret samt windows defender slået til. Så er jeg vel dækket helt ind?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. december 2011 - 19:18 #3
Det dejlige ved det setup som jeg køre er iøvrigt at det slet ikke sløvere maskinen overhovedet.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. december 2011 - 20:00 #4
Altså jeg selv bruger en enkelt batch fil som rydder op.. derefter så har jeg Super Anti Spyware som er sat op så den ikke kører realtime osv (Jeg skanner min pc engang imellem selv... dernæst så har jeg Chrome som har fået nogle tilføjelser som gør det mere sikkert at surfe mht hvad man giver adgang til ens pc mm..

Resten er så sund fornuft :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. december 2011 - 20:03 #5
#4 Så du mener at jeg er godt dækket ind med ad-ware,windows firewall, windows defender, google chrome, ccleaner og auslogics?

Hvilke addons tænker du på mht sikkerhed? Jeg bruger bare newtab direct, adblock og better popup blocker og det køre fint.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. december 2011 - 20:15 #6
#5 Jeg vil måske sige at du kan droppe, Auslogic, Windows Defender og Ad-Ware.. (Medmindre du vil bruge Ad-Ware uden realtime self..

Normalt vil jeg hellere anbefale Super Anti Spyware og så skal den self sættes op, så den kun startes når man selv starter programmet op, den skal heller ikke selv opdatere mm... (De fleste ting skal ændres)

I Chrome bruger jeg: AdBlock 2.5.4 (Der er flere udgaver og ikke alle er lige gode)
Better Popup Blocker.. (Den skal man os indstille, men nemt, venstre klik på ikon og vælg tilføj til de sider som den blokerer..

Flashblock (Flash reklamer starter ikke af sig selv hvis Adblock ikke snupper dem.. (Man kan dog blokere dem med Adblock efterfølgende meget nemt)

KB SSL Enforcer - Fremtvinger SSL gør så folk ikke kan snuse så meget op på nogle af de sider jeg er på, virker dog ikke på alle, da ikke alle har følgende mulighed til brugerne.. men fx facebook er en god ide og have det på.. (Brug .com og ikke .dk)

Derefter så har jeg ikke tilladt tredjeparts cookies, samt 2 flere ting under samme side i Chromes indstillinger..

Jeg holder os min pc ren for programmer som jeg ikke bruger (Man skal holde øje med hvad der bliver installeret, jo renere den del er jo mere overskueligt kan det os blive)

Jeg har os min start/menu meget ren og nem.. kun de ting deri som jeg bruger (Programmer som 7z er der dog ikke skønt jeg har det, da programmet jo ikke skal startes derfra..) (Jeg hader påfyld)

Jeg holder os min processlinje meget ren.. fx den højtaler har jeg ikke, netværksforbindelser vises ikke når de er aktive, kun når de er frakoblede/ikke tilsluttede)

Dette er en del af mit setup, jeg vil dog understrege at jeg kører Windows XP Pro.. samt en sund fornuft er en rigtig god ting, ikke download illegale filer.. det er os en nem måde at få "beskidte ting ind på ens pc" samt det er umoralsk ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
11. december 2011 - 20:19 #7
Jeg vil dog os tilføje jeg har en batch fil med følgende i:

@echo
del /q "C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Recent\*.*"
del /q "C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Cookies\*.*"
del /q "C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Lokale indstillinger\Temp\*.*"
del /q "C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\User Data\Default\Cache\*.*"
del /q "C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\User Data\Default\History Index*.*"
del /q "C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\User Data\Default\Archived History"
del /q "C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\User Data\Default\Visited Links"
del /q "C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\User Data\Default\Current Tabs"
del /q "C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\User Data\Default\Current Session"
del /q "C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\User Data\Default\Top Sites"
del /q "C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\*.*"

Følgende køres ved opstart og nedlukning af pc :)
Avatar billede Blueeyez Mester
11. december 2011 - 20:20 #8
Jeg vil dog tilføje at batch filen ikke er færdig udviklet, samt du skal tjekke med Ccleaner at følgende destinationer er på din pc os før du bruger det.. (Ellers kan det jo ende galt, eller at koden ikke virker.. Jeg vil os tilføje at det kører automatisk)
11. december 2011 - 21:08 #9
Ref #7 ->
Du kan istedet bruge variablen

%USERPROFILE%

som typisk indeholder

C:\Documents and Settings\[BrugerNavn]\    [XP]
C:\Users\[BrugerNavn]    [WIN7]

---

Du bør evt. også rydde op i
%TEMP%
%TMP%
mappen...
Avatar billede Blueeyez Mester
11. december 2011 - 21:15 #10
#9 - Temp har jeg med, men tmp har jeg ikke, er det ikke samme sted (Blot en forkortelse eller? :) Eller kommer det os an på om man har xp / 7 ?:)
11. december 2011 - 21:23 #11
Prøv at skrive

SET

i en CMD prompt ...
Avatar billede Blueeyez Mester
11. december 2011 - 21:26 #12
#11 en forkortelse :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
12. december 2011 - 16:24 #13
Jeg prøvede flashblock men den skadede mere end den gavnede, jeg har heller ikke behov for mere popup block efter better popupblock blev installeret, nu er mit internet nice and clean, forstået på den måde at der kun vises relevant indhold når jeg browser (og ingen reklamer, o.l.)

Findes der ikke noget software i stil med ssl true forcer eller hvad den hedder, jeg mener vist at noget software der følger med trådløse routers tilbyder mulighed for kryptering.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. december 2011 - 18:19 #14
#13 ved ikke, jeg ved blot at følgende værktøj tjekker om der er ssl mulighed, du kan jo ikke få ssl kryptering, hvis siden ikke har det på sig ;).. Jeg tror det kryptering du får med routere er mellem dig og din router.. og der har du i forvejen beskyttelse ;)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
12. december 2011 - 19:51 #15
Det bliver lidt for mange addons efterhånden, jeg nøjes bare med better popup blocker, new tab direct samt bloker tredjeparts cookies og ryd websteds data når jeg lukker browseren. Det må være nok for nu. Så må vi tage den med kryptering på et andet tidspunkt. Dem som vil have point, smid et svar og tak for hjælpen.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
12. december 2011 - 19:52 #16
+ adblock som jeg selvfølgelig også bruger og ikke kan undvære (ville være rart med en rediger knap på Eksperten så man slipper for at dobbeltposte).
Avatar billede Blueeyez Mester
12. december 2011 - 19:57 #17
#15 Det er da bedre end og have mange programmer der beskytter :) Alt dette er jo i browseren ;)

Svar herfra :)