Avatar billede fimo Seniormester
11. december 2011 - 00:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny opsætning

Jeg har netop købt en Asus RT-N56U router som er sat sammen med mit modem fra mit internet udbyder = dynamisk ip, så langt så godt.
Kan komme på internettet, via min pc = kabel samt via det trådløse
via Asus routeren.
Men jeg havde en Dlink DIR-655 før og når jeg højreklikket i win7
på netværks ikonet og skrev en IP adr der feks 192.168.0.10
og udfylte resten, så virkede mit netværk og kunne se andre ting som var sat i netværk enten med kabel til routeren eller wireless

Problemet er at hvis mit netværk står til AUTO under TCP/IPV4 til at finde en IP adresse,DNS, osv, så kan jeg komme på internettet
men når jeg så ændre der ligesom jeg gjorde med mit DLINK,
til feks 192.168.0.10 osv, så kan jeg se de andre ting i mit netværk MEN kan ikke komme på internettet ?

er der mon en der kan hjælpe mig her ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. december 2011 - 00:28 #1
Muligvis bruger den 192.168.1.xxx adresser på LAN og WLAN, men det kan du sikkert ændre i Asus-en, så den i stedet for bruger 192.168.0.xxx adresser (jeg gætter, lidt)
Avatar billede fimo Seniormester
11. december 2011 - 10:43 #2
YES, det var præcist det som var galt, ihhhhhh hvor jeg har brugt lang tid på at fejl søge, så tusind tak for hjælpen...

smid lige et svar...

:)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. december 2011 - 13:04 #3
Det var godt! Men jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, og accepter dit eget svar.
Avatar billede fimo Seniormester
12. december 2011 - 08:16 #4
Takker :)