Avatar billede kaloka Nybegynder
10. december 2011 - 14:05 Der er 3 kommentarer

Kan ikke kommet på nettet! DNS svarer ikke

Hej

Jeg håber jeg har fået smidt spørgsmålet det rigtige sted. Vi har lige købt nye computere herhjemme og da vi koblede dem på det mobile bredbånd (E960 modem) fungerede det fint. I nat røg de dog alle af, med beskeden om, at DNS-serveren ikke svarede. Jeg ændrede DNS til Googles, og så fungerede det fint igen. Lige indtil nu.
Den har slet ikke ville oprette forbindelse, men nu er jeg på via kabel på den ene computer - den siger stadig at DNS-serveren ikke svarer, når den er koblet til trådløst. Den anden computer har lige fået trådløs forbindelse igen, men ville heller ikke før. Telefonerne kan slet ikke komme på.

Jeg har prøvet at koble den gamle computer til uden held, og har gendannet modemmet - også uden held.

Hvad i alverden gør man så?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. december 2011 - 14:35 #1
hvis det er 3/oister, så er nettet nede igen...
Avatar billede kaloka Nybegynder
10. december 2011 - 20:13 #2
Det er Oister ja, men nettet virker desværre stadig ikke. Og eftersom 3's net var oppe igen kl. 16, kan det vist ikke have en sammenhæng :(
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2011 - 11:58 #3
har du lukket helt ned, og startet igen?