Avatar billede egmose Novice
09. december 2011 - 17:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mediecenter & Filserver i et

Hej
Jeg har en ældre stationær som jeg gerne vil lave lidt om. Ideen er at den skal være koblet til mit TV, og naturligvis på netværket.

I Pc´en er der 2 Harddiske, 1 på 250 gb, jeg forestiller mig skal bruges til OS´et, og 1 på 1 TB, som jeg ikke helt ved hvad jeg skal bruge til endnu. Udover det vil der fast være tilsluttet en Ekstern på 2 GB.

Det er så meningen at alle andre PC´er i hytten skal have en form for netværksdrev, hvor alle filer uploades til. Det må meget gerne være sådan at når man logger ind på en PC, uafhængigt af hvilken får man sit "personlige" drev på f.eks. 5gb, samt et fælles til film, musik osv.

Udover ovenstående som jo praktisk taget blot er en fil-server, eller en NAS, skal man kunne afspille film og musik fra den. Altså direkte på Tv´et. Har ikke nogen netforbindelser i TV´et.

Findes der et system der kan det eller noget der bare minder om det? Helst et komplet OS, og helst Open-Source.

Håber det giver mening :S
Avatar billede egmose Novice
25. december 2011 - 12:32 #1
Løsningen blev simpel. Installerede Windows 7, og dropper mediecenter funktionen..
Avatar billede alexander_j Nybegynder
25. marts 2012 - 15:17 #2
Hvis det skal være Open Source, så kig efter Mythbuntu