Avatar billede Thisaant Nybegynder
08. december 2011 - 21:45 Der er 2 kommentarer

Bærbar slukker efter noget tid.

Hej,

Jeg har et problem med min Compaq Presario CQ71. Den har fungeret fint, indtil batteriet gik dødt og slet ikke kunne holde strøm. Derfor valgte jeg at købe et billigt batteri fra udlandet, som selvfølgelig ikke var originalt. Batteriet fungerede fint i nogle måneders tid. Men lige pludselig begyndte computeren at gå ud efter noget tid. Som om, at den blev overophedet. Jeg mistænkte batteriet for at være skyld i dette, så jeg valgte at fjerne batteriet og køre computeren udelukkende på strøm adapteren. Problemet er der dog stadig. Computeren tænder, og jeg kan sidde og surfe lidt og rundt og hist og pist - og pludselig, så lukker den ned og vil ikke tænde igen, før der er gået noget tid (varieret). Der er to indikatorer for, at adapteren er tilsluttet computeren, men så snart computeren går ud, så slukker den ene indikator, selvom computeren stadig er tilsluttet adapteren, og det plejede den ikke at gøre før. Selv når jeg hiver adapter ud og sætter den til igen, er der stadig kun reaktion fra den første indikator, som sidder ved indgangen til strøm adapteren, hvor der ingen reaktion er ved indikatoren ved Mousepad'en. Jeg har åbnet computeren og tjekket for støv, og renset med trykluftsspray, men lige meget hjalp det. Computeren er sågar ikke engang varm, når den lukker ned. Hvad kan være skyld i, at computeren er sådan? Jeg mistænker lidt for, at HDD er skyld i dette, men der er ikke rigtig sammenhæng mellem den og indikatoren, som ikke vil tænde. Er der?

MVH
Thisaant
Avatar billede Witc Nybegynder
09. december 2011 - 19:28 #1
Jeg har lige haft en computer som selv bestemte hvornår den ville slukke. Efter noget fejlfinding kom jeg frem til at det var bundkortet/bios der havde en fejl.
Den havde også flere ideer om at den ikke ville starte, jeg skulle rive stikket ud og tæske start knappen, og så måske startede den.

Senest ville den kun være tændt til windows var næsten færdig med at starte.

Jeg kan godt mistænkte din maskine for at det er samme fejl.
Avatar billede Thisaant Nybegynder
11. december 2011 - 17:06 #2
Det lyder meget similært til mit problem. Hvad gjorde du for at løse det? Udførte du en bios update, eller var det en hardware defekt?