Avatar billede rookie44 Juniormester
08. december 2011 - 14:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linked tabeller

Jeg har linket til nogle tabeller i et program. I en ny version vil jeg tilføje nye tabeller og linke til dem. Det går også fint på min udviklerPC.
Når jeg så forsøger at opdatere på en "kundePC" bliver tabellen og data til tabellen ikke oprettet, fordi programmet tror den har fat i data på udviklerPCen, og frontenden viser ikke den nye version. Forsøger jeg igen får jeg at vide at tabellen er oprettet, men ingen data og frontenden viser nu den nye version.
Det er meningen i opdateringen at efter oprettelsen af tabel og data så attacher jeg tabellerne igen.

Hvordan kan man undgå at der er "Ghost" data med over?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. december 2011 - 14:53 #1
Det er et af de store spørgsmål i Access :-)

Tag evt. et kig på
http://access.mvps.org/access/tables/tbl0012.htm

Du skal fjerne links og relinke dem ved kunde.

PS: når du kører med linkede tabeller er det også en god ide at refreshe den link hver gang du starter din applikation.
Avatar billede neoman Novice
08. december 2011 - 15:15 #2
Du kan snyde.

Opret et drev på din egen maskine med samme bogstav som kundens fællesdrev, hvor backend ligger i en mappe af samme navn og placering.
Avatar billede rookie44 Juniormester
08. december 2011 - 15:23 #3
Den nye frontend skal læse versionsnummer i den gamle backend, stemmer disse ikke overens skal der ske opdateringer.

Brugeren kan skifte mellem den rigtige database og en sandkasse database, og de skal hver især opdateres.

Efter opdateringen eller ved skift af database attacher jeg tabellerne igen.

Jeg har kigget på dit link, men jeg synes ikke det er det jeg skal bruge.
Avatar billede rookie44 Juniormester
08. december 2011 - 15:25 #4
Til Neoman

Jeg kender ikke mine kunders placering af backends.
Avatar billede terry Ekspert
08. december 2011 - 18:53 #5
"Jeg kender ikke mine kunders placering af backends"

so you need som eway of letting the customer re-link the tables.

http://www.makeiteasy.dk/eksempler/ReattachTables.zip
Avatar billede rookie44 Juniormester
10. december 2011 - 16:14 #6
Jeg har fundet fejlen. Min attach (=relink) foregik på det forkerte sted i mit program. Så tabellerne var ikke oprettet, når jeg lavede min attach. Så jeg har nu lavet et check på min attach før jeg opdaterer og efter opdatering.