Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. december 2011 - 12:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Usb stik driller

Jeg har nogle usb stik som er begyndt at drille.

Jeg får beskeden "denne diskenhed skal formateres" og jeg trykker så OK. Den går så igang, men sådan 5% før den er færdig fryser den og så sker der ikke mere. Mine filer som der ligger på drevet er låst og jeg kan ikke få adgang til dem. Hvad gør man?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2011 - 18:08 #1
Har du forsøgt at formatere fra fejlsikret tilstand?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2011 - 18:16 #2
Man kan også prøve at fjerne dem med Unlocker:
http://www.filehippo.com/download_unlocker/
Eller Eraser:
http://eraser.heidi.ie/
som jeg bruger meget her på min pc. Den kommer til at ligge i højreklikmenu når den er installeret.
Eraser overskriver filerne (man vælger selv hvor mange gange, og hvilken metode der bruges). Er der nogle der er låst spørger programmet om det skal slette filen ved næste opstart.
PS Jeg bruger ikke den nyeste version af programmet, da jeg synes at version 5.5.8 har en bedre brugerflade, og at programmet ikke behøver at køre i tray.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. december 2011 - 22:54 #3
Jeg prøver lige det med formatering fra fejlsikret tilstand, mange tak indtil videre.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. december 2011 - 23:36 #4
ok, så det virkede ikke i fejlsikret tilstand (crashede).
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
09. december 2011 - 12:19 #5
Jeg har fundet en anden løsning, kopiere alle filer fra usb stikket over i en mappe, og så formatere usb sitkket så det er clean, og så kopiere det over igen.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
09. december 2011 - 12:20 #6
Dog har jeg fundet ud af, at den eneste måde at formatere på er at sige nej tak til windows når den siger at usb stikket skal formateres, og istedet højre klikke på usb stikket>egenskaber>formater>ekspress formatering.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 13:21 #7
Ok. Hvis det er løsningen for dig så lukker du bare selv igen?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. december 2011 - 01:04 #8
Jeg færdiggøre det lige og så vender jeg tilbage med svaret.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. december 2011 - 17:47 #9
Det lykkedes. Man skal bare kopiere hele indholdet ind i en mappe på skrivebordet, herefter formatere man usb stikket ved at højreklikke>formater>ekspress formatering, det tager 1-2 minutter og så er usb stikker clean. Herefter flytter man så bare alt indholdet over på usb stikket igen, på den måde fjernes fragmentation + usb stikket virker perfekt igen. Jeg ved ikke hvorfor den kom frem i første omgang og begyndte på det der med at fryse,crashe,svare ikke,osv. men det hjalp åbenbart at formatere dem, for nu virker usb stikkene perfekt igen. Du skal dog alligevle have tak for hjælpen 220661.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2011 - 18:09 #10
Jamen velbekomme da.