Avatar billede LS-Falster Juniormester
08. december 2011 - 08:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for at lave et felt inde i et andet felt i Word?

Hej
Jeg har en stor udfordring med en skabelon, hvor jeg arbejder med felter. Feltet ser således ud:

{ IF { Rulleliste1 }="Ja" "Du bedes indsende følgende: (HER INDSÆTTES TEKSTFELT)"
{If {Rulleliste1 }="Nej" "Vi har modtaget fyldestgørende materiale, og du kan forvente et svar i løbet af 4 uger". }

Feltet skal virke således:
Jeg vælger Ja eller Nej fra rulleliste 1, hvorefter der kommer en autotekst. Inde i autoteksten skal der være mulighed for at indtaste yderligere oplysninger vha. et tekstfelt.

Jeg har prøvet at indsætte et tekstfelt i ovenstående (hvor parenteserne står), men jeg får efterfølgende ikke mulighed for at skrive i feltet. Er det overhovedet muligt at lave en konstruktion, som muliggør, at der kan tilføjes valgfri tekst?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. december 2011 - 08:56 #1
Via VBA ville det kunne lade sig gøre:
Evt. via en Userform, hvor valg gøres - evt. tekst indskrives og derefter overføres til dokumentet via indsatte bogmærker.

Men der er nok også andre muligheder..
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. december 2011 - 11:41 #2
Du kan i sagens natur ikke have et udfyldeligt formularfelt inde i en anden feltkonstruktion, men du kan hente resultatet fra et formularfelt ind som en krydshenvisning til formularfeltets bogmærke.

Hvem skal kunne udfylde formularen? (kun dig/andre interne eller hvem som helst)

Kan det, der skal kunne indsættes som "indsendes", laves som en liste med valgmuligheder, dvs. en række faste valg?
Avatar billede LS-Falster Juniormester
10. januar 2012 - 09:48 #3
Jeg fornemmer på jeres svar, at den løsning, som jeg søger ikke er mulig. Der skal ikke indsættes en standardtekst eller en tekst ud fra en række faste valg. Det skal fungere som et fritekst-felt, hvor de enkelte brugere kan skrive en valgfri tekst.
Avatar billede LS-Falster Juniormester
24. januar 2012 - 13:05 #4
Spørgsmål lukkes, da problemstillingen tilsyneladende ikke kan løses med en makro.