Avatar billede angelenglen Nybegynder
06. december 2011 - 15:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VB.Net find user.config filens placering

Jeg har en VB.Net applikation, hvori jeg bruger my.settings til at gemme indstillinger.

Jeg ved at filen gemmes et sted i stil med:

c:\Users\angelenglen\AppData\Local\Jensen_&_Andersen\Program_Main.vshost.exe_Url_qnldua5kpy1hzlyj5r4vgi4h151rj51m\1.0.0.18\user.config

- men jeg kan ikke finde en måde at komme frem til den sti programmatisk.

Nogen der kan hjælpe med at fremtrylle stien ved hjælp af vb.net kode?

Jeg har søgt på nettet, og har fundet en del der kommer tæt på, men ikke nogen der har fundet den præcise lokation.
Det tætteste jeg har fundet er :
http://dotnetproject.blogspot.com/2006/08/where-is-userconfig-file-located-in.html

- men det er ikke lykkedes mig at finde frem til stien ud fra de oplysninger siden snakker om.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
06. december 2011 - 16:11 #1
Foreløbig er jeg kommet frem til følgende:
Dim strConfigFile As String
Dim strCompanyName As String = Replace(Application.CompanyName, " ", "_")
strConfigFile = Replace(Application.LocalUserAppDataPath, " ", "_") & "\"
strConfigFile = Strings.Left(strConfigFile, InStr(strConfigFile, strCompanyName) + Len(strCompanyName))
strConfigFile = strConfigFile & AppDomain.CurrentDomain.FriendlyName & "_"
strConfigFile = strConfigFile & "Url" & "_"
strConfigFile = strConfigFile & "qnldua5kpy1hzlyj5r4vgi4h151rj51m" & "\"
strConfigFile = strConfigFile & Application.ProductVersion

Dvs. det eneste jeg ikke har fundet frem til, er:
<Evidence Type> og <Evidence Hash>
I mit tilfælde er de henholdsvis "Url" og "qnldua5kpy1hzlyj5r4vgi4h151rj51m"
- men det holder jo ikke at hardcode dem på den måde!

Det er nødvendigt for mig at finde frem til disse to værdier programmatisk :-/
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. december 2011 - 09:47 #2
Det undrer mig godt nok at det er så svært at finde frem til hvor en så vigtig fil er placeret.

Slet ingen der har nogen idéer til hvordan jeg finder den?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
05. januar 2012 - 12:09 #3
Slet ingen?
Det er ret vigtigt for mig :-/
Avatar billede angelenglen Nybegynder
06. januar 2012 - 14:07 #4
Det slog mig at jeg ikke bruger noget andet indhold i
c:\Users\angelenglen\AppData\Local\Jensen_&_Andersen
mappen, så derfor kan jeg roligt slette mappen allerede på det niveau.

Så det blev min løsning.

I stedet for at slette den ene user.config fil som jeg ville, må jeg nu slette hele mappen.

Det er mig dog stadig en gåde hvorfor det skal være umuligt at finde frem til hvor user.config-filen er placeret på disken.