Avatar billede masteraaen Novice
02. december 2011 - 12:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Får ingen mails til server

Hej.

Vi har flyttet firmaet og har fået ny IP-adresse.

Ved vores mail-leverandør, har jeg ændret, så der sendes til vores nye ip-adresse. Men når jeg tester, så kan den ikke levere til vores server. Der bliver slet ikke svaret på telnet-kaldene fra vores server.

Vores nuværende IP-adresse er 93.160.104.114
Vores tidligere IP-adresse var 87.63.59.198
Det har jeg ændret ved comendo security, der forwarder mails til os efter spamfiltering.

På vores server er det eneste jeg har ændret

TCP/IP indstillinger:
Nu: den automatisk skal optage IP-adresse (ellers vil den ikke gå på internettet).
FØR: Brug følgende IP: 192.168.0.2

NU: Preferred DNS server: 192.168.0.2
FØR: samme

Jeg forstår ikke, hvorfor vi ikke får mails. Og hvordan fungerer det IP-nummer 192.168.0.2 ift. det? Hvis jeg taster det i browseren kommer jeg ind på vores "company website").

Jeg er ret desperat for at få indgående mails til at virke igen...
Avatar billede helt83 Nybegynder
02. december 2011 - 13:16 #1
hej masteraaen

kommer jeres mails stadig ind til comendo, du kan se det i liveflow?

når du er logget ind på User interface hos comendo, så kan du under Mailfence/spamfence / indstillinger / leveringsdiagnose teste din forbindelse kommer den med fejl her?

mvh
helt83
Avatar billede helt83 Nybegynder
02. december 2011 - 13:24 #2
Nu har de vel ikke ændret jeres mail.jeresdomain.dk til at pege på den nye IP. Du kan eventuelt gå på mxtoolbox.com og teste smtp på jeres domain, den skal pege på gw1.security.comendo.com.

mvh
helt83
Avatar billede masteraaen Novice
02. december 2011 - 13:43 #3
Hej.

Ja, jeg kan godt se liveflow ved comendo. Det er kun her (v comendo), jeg har ændret til den nye IP.

Nej, jeg har ikke ændret vores mx-record ved surftown. Den forwarder stadigvæk til comendo fint.

Der kommer løbende nye mails til ved comendo-liveflow, så den del ser vel ok ud.

Men hvis jeg tester via "leveringsdiagnose" er det røde lampler alle 4 steder :-).
Supporten siger, de slet ikke modtager svar fra vores server, der hele tiden sender telnet forespørgsler...
Avatar billede helt83 Nybegynder
02. december 2011 - 13:48 #4
ifm skift af ip har i fået ny router?

det kunne godt se ud som port 25 er blevter spæret for indgående.

mvh
helt83
Avatar billede helt83 Nybegynder
02. december 2011 - 13:52 #5
er det en exchange server i køre med, og hvilken IP har den nu?
Avatar billede masteraaen Novice
02. december 2011 - 14:12 #6
Hej.

Vi kører med exchange server ja. Vores nye faste ip er 93.160.104.114.

Vores server er koblet op direkte til modem, ingen router. Firewall ligger i serveren.
Avatar billede masteraaen Novice
02. december 2011 - 14:32 #7
Men hvordan hænger det sammen, at vores server har ip 192.168.0.2 mens vi har en anden ip ved udbyderen. Hvordan knyttes dette sammen?'

Hvis commendo sender mails til 93.160.104.117 og vores server har IP 192.168.0.2, hvordan skal mailsene så nå frem? Hvad er 'linket'?.

Ved commendo var det også tidligere sat op til at sende til vores daværende faste IP (altså IKKE 192.168.0.2)
Avatar billede helt83 Nybegynder
03. december 2011 - 16:14 #8
Comendo skal sende jeres mail til jeres WANPI hvilket er den ip i har fået fra jeres internetudbyder i det her tilfælde 93.160.104.117, når mailen så rammer jeres system skal der være sat portforwarding op, mail bliver sendt fra comendo på port 25. dvs når mailen rammer jeres firewall skal den forwardes til den ip adr jeres exchange server har nu ved jer ikke hvormange brugere i er i den virksomhed hvor du arbjeder, men jeg ville nu nok vælge at invester i en Hardware firewall. er det en SBS server i har? ligger exchange på samme server som den server der har installeret firewallen?
Avatar billede helt83 Nybegynder
06. december 2011 - 14:43 #9
Hej Masteraaen

Har du fået løst problemet, og hvad var der galt?

mvh
helt83
Avatar billede masteraaen Novice
08. marts 2012 - 10:48 #10
Hej.

Problemet var teleselskabet, der ikke havde åbnet en port (vistnok 25) grr.. Det er rettet nu.
Hvis nogen vil have point, så smid et svar - og tak for input.
Avatar billede helt83 Nybegynder
08. marts 2012 - 14:53 #11
et lille svar ;O)