02. december 2011 - 12:55Der er
10 kommentarer og 1 løsning
Får ingen mails til server
Hej.
Vi har flyttet firmaet og har fået ny IP-adresse.
Ved vores mail-leverandør, har jeg ændret, så der sendes til vores nye ip-adresse. Men når jeg tester, så kan den ikke levere til vores server. Der bliver slet ikke svaret på telnet-kaldene fra vores server.
Vores nuværende IP-adresse er 93.160.104.114 Vores tidligere IP-adresse var 87.63.59.198 Det har jeg ændret ved comendo security, der forwarder mails til os efter spamfiltering.
På vores server er det eneste jeg har ændret
TCP/IP indstillinger: Nu: den automatisk skal optage IP-adresse (ellers vil den ikke gå på internettet). FØR: Brug følgende IP: 192.168.0.2
NU: Preferred DNS server: 192.168.0.2 FØR: samme
Jeg forstår ikke, hvorfor vi ikke får mails. Og hvordan fungerer det IP-nummer 192.168.0.2 ift. det? Hvis jeg taster det i browseren kommer jeg ind på vores "company website").
Jeg er ret desperat for at få indgående mails til at virke igen...
kommer jeres mails stadig ind til comendo, du kan se det i liveflow?
når du er logget ind på User interface hos comendo, så kan du under Mailfence/spamfence / indstillinger / leveringsdiagnose teste din forbindelse kommer den med fejl her?
Nu har de vel ikke ændret jeres mail.jeresdomain.dk til at pege på den nye IP. Du kan eventuelt gå på mxtoolbox.com og teste smtp på jeres domain, den skal pege på gw1.security.comendo.com.
Ja, jeg kan godt se liveflow ved comendo. Det er kun her (v comendo), jeg har ændret til den nye IP.
Nej, jeg har ikke ændret vores mx-record ved surftown. Den forwarder stadigvæk til comendo fint.
Der kommer løbende nye mails til ved comendo-liveflow, så den del ser vel ok ud.
Men hvis jeg tester via "leveringsdiagnose" er det røde lampler alle 4 steder :-). Supporten siger, de slet ikke modtager svar fra vores server, der hele tiden sender telnet forespørgsler...
Comendo skal sende jeres mail til jeres WANPI hvilket er den ip i har fået fra jeres internetudbyder i det her tilfælde 93.160.104.117, når mailen så rammer jeres system skal der være sat portforwarding op, mail bliver sendt fra comendo på port 25. dvs når mailen rammer jeres firewall skal den forwardes til den ip adr jeres exchange server har nu ved jer ikke hvormange brugere i er i den virksomhed hvor du arbjeder, men jeg ville nu nok vælge at invester i en Hardware firewall. er det en SBS server i har? ligger exchange på samme server som den server der har installeret firewallen?
Problemet var teleselskabet, der ikke havde åbnet en port (vistnok 25) grr.. Det er rettet nu. Hvis nogen vil have point, så smid et svar - og tak for input.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.