Avatar billede tokinok Nybegynder
02. december 2011 - 12:50 Der er 5 kommentarer

Basal Filtrering i Access 2003

Hej,

jeg har aldrig arbejdet i Access, med er ret godt med i øvrige Office programmer.

Jeg skal til at arbejde med en eksisterende database og det kører fint i Access 2000. Nu har jeg indlæst den i Access 2003, men der kan jeg ikke få lov til at filtrer.

I hjælp menu'en står der, at man skal højre-klikke på kolonnen og derefter vælge "Filtrer efter". Det findes bare ikke i menuen, hverken aktiv eller in-aktiv!?!

Vælger jeg knapperne (eller filtreringsmuligheder under Poster-menuen), får jeg ikke noget dialog-boks frem, hvor jeg kan indtaste kriterier), den filtrer bare efter et eller andet filfældigt.

I 2000 versionen er oprettet filtrerings-knapper efter hver kolonne-navn, hvor jeg kan angive værdien og om det skal være: lige med; over; under osv.

Nogen der kan hjælpe.
På forhånd tak.

Mvh
Torsten
Avatar billede sifuentes Nybegynder
03. december 2011 - 11:53 #1
hvad er der galt med forespørgsler?
Avatar billede tokinok Nybegynder
04. december 2011 - 12:44 #2
Hi sifuentes

jeg forstår desværre ikke hvad du mener / er ude efter..!?

mvh
Torsten
Avatar billede sifuentes Nybegynder
04. december 2011 - 14:42 #3
Det slår mig at du måske ikke har de fulde redigerings rettigheder. Har du kreeret databasen fra scratch? Eller er det en db. du har "arvet" fra andre? Men hvorom alting er, så vil du helt sikkert have glæde af at læse et af de billige hæfter om Access der sælges fra alle kiosker, det vil spare dig oceaner af tid og ærgrelser.
Avatar billede tokinok Nybegynder
04. december 2011 - 22:31 #4
Hej igen,

ja jeg har arvet db'n og har alle rettigheder, jeg kan fint rette i den osv. Og den kører fint på en anden PC som Access 2000.
Tak for tippet mht læsestof for dummies, men jeg føler at være på herrens mark, når hjælpe-menuen angiver at bruge "Filtrer efter" i genvejs-menuen og netop "Filtrer efter" ikke er med på listen...
Avatar billede sifuentes Nybegynder
05. december 2011 - 00:37 #5
Alle Menuer er kontekstbetinget. Og i min Access 2003 kan jeg snilt anvende diverse filtre, men betragter muligheden for værende usigelig uinteressant, da ethvert filter er hamrende uinteressant så snart det er anvendt en gang, præcis ligesom dagens ret i går.