Avatar billede brasso Forsker
02. december 2011 - 11:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemet med at læse exe filer på CD er vendt tilbage

Har tisligere oprettet denne tråd:

http://www.eksperten.dk/spm/950974

Nu er problemet vendt tilbage. Hvad er der lige der foregår? Er der nogen der har et seriøst bud?
Min søns PC har vi været nødt til at lave en recovery på, efter anvisning af software supporten, vi havde en del bøvl med blue screen of dead. ;-( Men nu er problemet med at exe filer ikke kan ses på CD'r via Windows stifinder, vendt tilbage. Det mærkelige er at min egen Windows 7 PC, nu også har fået samme problem, selv om den tidligere fint har kunnet vise exe filer. Ja og jeg har scannet begge PC'r grundigt for Virus. Det skulle jo også være mærkeligt om der var virus på PC'n efter en fuld recovery, med formatering og det hele. Jeg har forgæves forsøgt at finde en forklaring på problemet på Microbløds hjemmeside.
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2011 - 15:00 #1
Er det kun .exe-filer på CD/DVD, der er problemer med?
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2011 - 15:32 #2
Og hvor stor er den .png-fil, du kan se på CD/DVD'en?
Avatar billede brasso Forsker
03. december 2011 - 18:45 #3
Png filen er meget lille det er kun et billede med produktnøgle osv. da det er en Download version af Office, købt på Microbløds hjemmeside.
Exe filen er på ca. 615 MB. og kan fint ses på en bærbar PC med Windows XP. Så der må være et eller andet med Windows 7 indstillingerne. Jeg mener selv at jeg har rettet mappe visningsindstillingerne korrekt til at vise alle filer. Exe filer kan fint ses på de indbyggede harddiske, bare ikke på CD'n.
Avatar billede brasso Forsker
06. december 2011 - 16:09 #4
Jeg tror jeg har fundet en mulig løsning! Jeg fik en mistanke om at det måske var CD'rne der ikke duede, og kom til at tænke på at de jo var brændt med det samme brænderprogram. Jeg fandt så ud af følgende:
A. Brænderprogrammet var installeret 2 gange, men i 2 forskellige versioner, en XP (32 bit) og en Windows 7 (32 bit)og med forskellige versionsnumre.

B. En CD, brændt med et andet brænderprogram var der ingen problemer med.

Konklusion (Måske) Enten var dobbeltinstallationen af programmet årsag til dårlig brændte CD'r eller også er programmet ikke 100% kompatibel med Windows 7 (64 bit), selv om det står i specifikationerne. Jeg laver nok lige en test mere med en ren installation af programmet.
Avatar billede brasso Forsker
17. december 2011 - 23:34 #5
Svar! En nyinstallation af brænder programmet løste problememt. Så det var altså brændingen der var problemet og ikke læsningen.