Avatar billede asaroma Nybegynder
01. december 2011 - 18:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min stationær-computer genstarter konstant!!!

Hej

Jeg har en stationær computer, som bliver ved med at genstarte. Når jeg tænder den, går der ca. 5-10 sekunder, og så genstarter den igen.

Der kommer ikke noget billede på min skærm, så jeg ved ikke lige hvad der sker.

Er der mere I gerne vil vide omkring computeren, så spørg endelig.

Mvh Kasper
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. december 2011 - 21:12 #1
Hvis det er et bundkort med intern grafik og du kører med grafikkort i en sokkel så prøv det interne udtag.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2011 - 07:35 #2
test den for ramfejl

ultimate boot cd

http://www.ultimatebootcd.com/

kommer der røde tal og de komme ret hurtigt er det klodsen/klodserne der er dårlige og skal skiftes

start med at tage så meget fra som muligt
det kan skyldes et kabel - det kan være en harddisk

prøv først med kun bundkort og graffikkort sat til
hvad sker der så
sæt harddisk til hvad sker der så
sæt cdrom drev til hvad sker der så
Avatar billede asaroma Nybegynder
03. december 2011 - 11:07 #3
Hey... Jeg er lidt af en noob til computer.

Kan du ikke vise mig en rækkefølge til at afkoble mine computerdele og hvordan.

MvH Kasper.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. december 2011 - 11:21 #4
Prøv først at fortælle hvilket bundkort???
Avatar billede asaroma Nybegynder
03. december 2011 - 11:33 #5
Okay...
Det er jeg hellere ikke helt sikker på, men jeg kommer lige med et  bud her fra oversigten over min computer spec.

- Intel Core# i7 Quad Processor i7.870, 2.93GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed

Er det bundkortet?

På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede asaroma Nybegynder
03. december 2011 - 11:35 #6
Angående spørgsmålet om det er intern grafik, så tror jeg det ikke, da jeg kan se over min spec, at der er et ZOTAC GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0 GDDR5, 2XDVI, native-HDMI, DisplayPort, 256bit
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 11:38 #7
denne her kan eventuelt finde dine oplysninger

http://www.piriform.com/speccy

speecy

eller brug SIW

http://www.snapfiles.com/get/siw.html

men du bliver nød til at forholde dig til at du skal udelukke
du skal udelukke det skyldes ram fejl
det gør du ved at lave den ccd jeg foreslog og test

har du gjort det
Avatar billede asaroma Nybegynder
03. december 2011 - 11:45 #8
Okay... Så jeg skal downloade programmet, og så smide det over på en CD-ROM eller hvordan bruger jeg det lige? Jeg synes, at linket du har sendt er ret så uoverskueligt?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. december 2011 - 12:04 #9
Hvis du instalerer speccy gør du som vist.
http://gratisupload.dk/vis_billede/669858/
Avatar billede asaroma Nybegynder
03. december 2011 - 12:08 #10
Jeg kan jo ikke tænde computeren? Den slukker jo efter 5-10 sekunder, og derfor når den slet ikke at komme ind i windows? Hvordan skal jeg så have muligheden for at kunne installere noget på den?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. december 2011 - 12:24 #11
Hvis du på bagsiden af din PC.foruden på grafikkortet nede ved Tastaturstikket har sådant et stik så prøv at fjerne grafikkortet og prøv med det!
http://kortlink.dk/google/a6av
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 12:47 #12
har du kke en ven der lige kan vise dig det her

tag alle stik fra så den kun starter op med bundkort + graffikkort
hvad sker der så
hvis den ikke vil starte op er det højst sandsynligt at det er graffikkortet der er røget
hvis den nu kan starte op er det muligvis din harddisk der enten død eller en filtabel der er røget

gå metodisk frem
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2011 - 21:55 #13
Din pc vil ikke starte og du står bare med en sort skærm, ville det ikke være dejligt med et hurtigt trick til at løse dit problem? Her kommer det!
Tryk Ctrl+F8, tag stikket ud, hop tre gange på et ben, smed lidt salt over skulderen og sig hokus-pokus - det løser ikke dit problem, men de andre omkring dig har det sikkert meget sjovt :)

OT - Han fik computeren til at køre efter at tage en ram blok ud og ind igen, hvilket kunne understrege at der er noget galt med de ram. Har forslået ham at køre en Memtest86 eller Memtest (som er knapt så indviklet) Da det vil være bedst at ordnet problemet helt, i stedet for denne midlertidige løsning :)
Avatar billede asaroma Nybegynder
10. marts 2015 - 17:42 #14
Lukker