Avatar billede jeepcj5 Nybegynder
01. december 2011 - 05:20 Der er 6 kommentarer

sporing af email

Hej jeg har et problem med en person som bestiller varer til meg over nettet, altså chikane, jeg har en rimelig ide om hvem det er, men inghen beviser.
Jeg har modtaget diverse abonnementer på bla. nordjyske, yousee, dansk smedejern osv.
Er der en mulighed for at finde ud af en evt. mail adresse eller en ip adresse, når jeg kontakter de pågældende firmaer siger de at de ikke kan se hvor mailen er sendt fra, men kan det virkelig passe at det ikke kan spores.
Håber nogen kan hjælpe mig med at stoppe den slags chikane
P.s min egen computer evner er ikke så store så derfor udloves en dusør eller findeløn til den som evt. kan finde den pågældende adresse
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. december 2011 - 05:41 #1
Det er et eller andet med at man kan se ip adressen i email headers, men jeg er ikke helt sikker. Men, hvis det er firmaerne som du motager mails fra, så skal du bede dem oplyse hvilken ip adresse som du er blevet tilmeldt fra. Når en person besøger en hjemmeside og tilmelder sig nyhedsbreve,abonnomenter,m.v. så kan hjemmeside ejerne se hvilken ip adresse det er blevet tilmeldt fra. Du skal derfor kontakte firmaerne og bede dem oplyse hvilken ip adresse du er blevet tilmeldt nyhedsbrevene og abonnomenterne fra. Når du har den ip adresse går du ind på: http://www.whatismyip.com/tools/ip-address-lookup.asp og trykker på IP lookup. Her kan du se vedkomnets udbyder. Hvis han har TDC f.eks, så sender du en mail med en skriftlig klage over den chikane som vedkomnet bag den pågældende IP adresse har gang i. De vil så tage stilling til klagen og evt. tage handling.

P.S hvis vedkomnet sidder bag proxy så er der intet som helst du kan gøre. Så må du bare lære at passe dine personlige oplysninger som din e-mail adresse og aldrig dele den ud til andre mennesker som du ikke stoler på. Det kaldes at værne om dit privatliv, og det har du tydeligvis ikke gjort, og så er der ikke andet at sige end så kan du lære det :-)
Avatar billede jeepcj5 Nybegynder
01. december 2011 - 06:56 #2
tak for svar det vil jeg prøve.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. december 2011 - 07:22 #3
Husk at klikke på accepter svar, så lukkes tråden.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2011 - 08:47 #4
http://www.visualware.com/resources/tutorials/email.html

kig lige lidt på denne her

http://www.visualroute.com/

du kan jo prøve den i 15 dage gratis

der findes også et der hedder email tracer

det kan du også prøve i 15 dage

http://www.emailtrackerpro.com/

mon ikke du inden de 15 dage har fundet hans ip nummer eller hans udbyder og sende direkte klage til dem

m.v.h
Avatar billede finb Ekspert
01. december 2011 - 09:33 #5
ser med... finb
Avatar billede assi_hellani Nybegynder
01. december 2011 - 12:18 #6
Jo Det kan du sagtens vis du har modtaget bar 1 mail fra dette person som sender varer til dig. så kan jeg godt hjælpe dig at kende person. vis nej så glem det.