Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
29. november 2011 - 08:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ridset Windows 7 CD

Jeg har en ægte Windows 7 Ultimate CD som er blevet ridset. Hvordan fixer man den?
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. november 2011 - 08:43 #1
Kontakter Microsoft.sk support og beder dem sende et nyt medie ud fra den licenskode du oplyser.

Det koster 140 mener jeg - men hæng mig ikke op på det.

du kan evt. prøve at polere den:

http://www.wikihow.com/Fix-a-Scratched-CD
Avatar billede KHHP Juniormester
29. november 2011 - 09:41 #2
Hvis du har mulighed for at gøre det, så prøv at lave en ISO-kopi med Infrarecorder og brænd den på en ny DVD. Det er jo i princippet i orden, fordi det jo er til personligt brug, og du har jo din licens/produktnøgle, som du har betalt for.
Hvis du ikke kan lave en brugbar kopi af din disk, så er det nok forslaget i #1 du skal forsøge dig med.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2011 - 20:09 #3
: Red dine ridsede skiver
På trods af at musik, film og spil i højere og højere grad ligger på computeren, så har de fleste af os en god bunke cd'er film og spil liggende. Men hvad gør man, når skiven er blevet så ridset, at afspilleren ikke længere gider at æde den?
Cd'er, dvd'er og andre varianter af den blanke skive er til for at blive brugt. Men med tiden risikerer man, at de bliver godt og grundigt ridsede, hvis man ikke passer godt på.

På et tidspunkt vil afspilleren simpelthen ikke kendes ved skiven længere. Og så er gode råd dyre. Det er da for irriterende at skulle ud og investere i en ny version af pladen/filmen/spillet - hvis det overhovedet kan lade sig gøre længere. Hvad gør man så?

I flere forretninger kan man købe en anordning, som man kan bruge til at redde cd-samlingen med, og de skulle efter sigende fungere fint. Men der er ikke nogen grund til at bruge et par hundrede kroner på det, hvis man har to ting derhjemme: En klud og en tube tandpasta.

LÆS OGSÅ: Sådan undgår du ledningskaos
Tandpasta indeholder et fint slibemiddel, der med lidt arbejde kan få bugt med ridserne. Og det er faktisk ret simpelt. Du tager en lille klat tandpasta, som du smører ud på skiven. Det er meget vigtigt, at du gør det fra midten og ud - aldrig på tværs, for det kan ridse disken yderligere.

Når skiven er blevet tandpasta'et til, så tager du en klud - gerne et viskestykke - og tørrer tandpastaen af igen i samme retning - altså fra midten og ud, aldrig i andre retninger. Tør tandpastaen grundigt af og rens efter med vand eller glasrens, så al tandpastaen kommer af - igen skal det gøres fra midten og ud, noget man også skal huske på, hvis man bare skal rense sine skiver.

Nu kan du med stor sandsynlighed afspille disken igen. Jeg har selv gjort det mange gange, og jeg har faktisk kunnet redde cd'er og spil, som jeg havde afskrevet for længst. Og skulle det ikke virke en enkelt gang, så virkede den jo alligevel ikke i forvejen, så man har ikke mistet noget på det.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. december 2011 - 06:46 #4
Dem som vil have point, smid et svar.
Avatar billede vistodk Nybegynder
01. december 2011 - 10:07 #5
svar :)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 11:17 #6
EEEEEEEEEEE  vistodk som koster 140

og min var free ?
Avatar billede vistodk Nybegynder
03. december 2011 - 15:05 #7
140? - jeg fik 30, ig du fik ikke lagt et svar :)
Man skal ikke bebrejde andre for sine egne fejl :)