Avatar billede Slettet bruger
26. november 2011 - 17:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme på serveren

hej jeg har en server med windows 7 professionel 32-bit  og en netdisk  og på alle vores computer kan komme på serveen  MEN vi har en gammel computer med diskettedrev og den køre windows xp professionel 32-bit  den vil ikke komme på  vi gør følge start >søg >computere eller personer>en computer på netværket på alle computere  står der Mshome  MEN på den gamle computere står serveren som ukent  hvordan kan det være ?? at vi alle kan komme på  - den ene computer med diskettedrev
    -

Håber i kan  hjælpe v/h rasmus64745 :-)
Avatar billede juleulven Nybegynder
27. november 2011 - 17:23 #1
dit indlæg er en lille smule rodet og svært, at forstå så jeg opsummere lige ...Så bekræft lige om jeg har fået stået spørgsmålet korrekt?

1. DU har en W7pro stående som server?
2. på den server er en harddisk der er delt ud på netværket?
3. du kan tilgå denne "netværks ressource" fra alle andre computere end din gamle Winxp maskine?

Hvis ovenstående er korrekt så er der nogle ting du skal sørge for:
1. Winxp leder efter shares via netbios som W7 ikke har som standard. Derfor tilslut dig fra Winxp med "Run" og \\servername (altså w7 computernavnet)
2. åbn "netværks og delingscenter"
3. i venstre sider vælger du "rediger avancerede delingsindstillinger"
4. sørg for, at "netværks registrereing" er slået til
5. sørg for, at fildelingsforbindelser ikke benytter 128bit kryptering, sæt denne til 40/56 bit
6. eventuelt slå "adgangskode beskyttet deling" fra

Håber det hjælper dig lidt videre...
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2011 - 17:30 #2
er det ikke nemmere bare  formatere  den gamle computer (den som ikke  kan komme på )

og så lek en ny xp på ??
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. november 2011 - 18:10 #3
#2 det hjælper desværre nada hvis det er filesharing imellem winxp og win7 der er problemet...
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2011 - 18:23 #4
på windows 7 og windows vista er det nemmere start > computer > netværk> også kommer den :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2012 - 11:05 #5
lukker
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2012 - 19:03 #6
nu dur det  vi fik ny computer med windows 7 ultimate og nu kan vi komme på