Avatar billede fg792003 Nybegynder
26. november 2011 - 14:50 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

TV mister forbindelse til diskstation efter præcis 30 minutter

Kære eksperter,

Jeg har følgende setup:
-    Et Philips TV (37PFL9604H)
-    En Synologi Diskstation (DS209-II)
-    En ZyXel Router (Model: P-2602HW-D1A)
-    Internet via Fullrate

Mit problem er følgende:
Jeg streamer musik trådløst til mit TV fra min diskstation, men præcis 30 minutter efter musikken er startet mister TV'et forbindelsen til diskstationen. Derefter må jeg manuelt på TV'et oprette forbindelse igen til det trådløse netværk.

Problemet opstår ikke, når der er kablet forbindelse mellem routeren og TV'et.

Jeg har været igennem indstillingerne på både diskstationen og routeren, men kan ikke se nogen flueben eller andet, der står forkert.

Nogen bud på, hvad der er galt?

Mvh
FG
Avatar billede claes57 Ekspert
26. november 2011 - 15:27 #1
det må ligge i strømstyring på ds209 - den går i dvale - slå det fra. Hvis den så kører over ½ time, så test forskellige indstillinger for strømstyring/hypernate på den.
Avatar billede fg792003 Nybegynder
26. november 2011 - 16:40 #2
Hej Claes,

Det har jeg desværre prøvet uden held.
Oprindeligt stod ds209 til at gå i dvale efter 30 min, så jeg tænkte, at det var der fejlen lå.
Jeg har derfor sat nedenstående valgmulighed til "ingen":

"Harddisk i dvaletilstand:
De interne harddiske og den eksterne SATA-disk vil gå i dvale efter at have været inaktive i den konfigurerede tidsperiode."

Og det virker jo fint med kabel, det burde det vel ikke, hvis det var strømstyringen?

/FG
Avatar billede fhansen82 Mester
26. november 2011 - 17:29 #3
Jeg ville lige teste dette på et andet produkt end TV'et for at udelukke at det er TV'et.
Avatar billede fhansen82 Mester
26. november 2011 - 19:30 #4
Du kan også oprette samme spørgsmål på Recordere.dk. De går også MEGET op i Hifi og mediestreaming.
Avatar billede fg792003 Nybegynder
26. november 2011 - 19:39 #5
Hvis jeg sætter Audio Stationen til at spille på min bærbar, stopper den ikke efter 30 min. Så det kan vel ikke udelukkes, at det er TV'et. Nogen forslag til hvad der i så fald kan være galt?
Avatar billede fg792003 Nybegynder
26. november 2011 - 19:40 #6
Men prøver også lige på recordere.dk.
Avatar billede fhansen82 Mester
26. november 2011 - 19:47 #7
Hvis du kan teste på et andet TV, ville det jo være perfekt. Men hvis det er samme software der benyttes til formålet, så kunne det måske angive, at det er TV'et der driller.
Avatar billede fg792003 Nybegynder
26. november 2011 - 19:53 #8
Nej, har desværre ikke et andet TV at teste på. Alternativt må jeg have fat i Philips' kundesupport.
Avatar billede fhansen82 Mester
26. november 2011 - 19:59 #9
Jeg kan ikke lige finde noget om at TV'et skulle have nogle problemer med netværk, men du kunne prøve at kigge lidt i settings for TV'et, og se om der er noget der skinner i øjnene der.
Avatar billede fg792003 Nybegynder
26. november 2011 - 20:07 #10
Jeg har også været mit TVs indstillinger igennem, men der er ikke noget der ser forkert ud. Medmindre det har noget at gøre med statisk/dynamisk IP?
Avatar billede fhansen82 Mester
26. november 2011 - 20:28 #11
Måske du kunne prøve at streame fra din PC til dit TV en halv time, og se om samme fejl opstår?
Avatar billede fg792003 Nybegynder
27. november 2011 - 09:20 #12
Jeg har nu prøvet følgende:

- Opdateret min diskstation med det seneste firmware.

- Sikret mig at dvaletilstand under strømstyring på diskstationen står til 'ingen'.

- Streamet musik fra min PC til TV'et, hvor den ikke stoppede efter 30 min., hvilket betyder at jeg må kunne udelukke, at det er TV'et og routeren den er gal med(?)

Desværre stopper den stadig efter 30 min., når jeg streamer fra diskstationen.
Avatar billede fhansen82 Mester
27. november 2011 - 10:11 #13
Jeg ville prøve at skrive inde på Recordere.dk under mediastreamingforummet.
Avatar billede olekaare Juniormester
27. november 2011 - 15:31 #14
1. har du forsøgt at pinge enheden efter den er afbrudt ?
2. Har du forsøgt med en statisk adresse i Routeren ?
3. Køre du med MAC adresse aktiveret ? I så fald kan du så se MAC adressen i WLAN status oversigten efter afbrydelsen?
4. Har du forsøgt en fabriskindstilling af Routeren under Maintenance/Configuration ?

Jeg har selv haft en ustabil Router af præcis samme model, hvor det mirakuløst lykkedes  mig at fjerne den ustabile, trådløse forbindelse med en fabriksindstilling.

Good luck
Avatar billede fg792003 Nybegynder
11. december 2011 - 18:08 #15
Nå, har prøvet alverdens ting siden sidst, men det der i sidste ende løste problemet var at skifte routeren. Nu virker det som det skal.

Tak for forsøgene på at hjælpe!
Avatar billede fg792003 Nybegynder
11. december 2011 - 18:10 #16
Jeg lukker derfor tråden her.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2011 - 19:56 #17
det er bare lidt surt, at løsningen altid er det sidste, man prøver... ;)
Avatar billede bendtk Nybegynder
29. januar 2013 - 20:33 #18
Hej, jeg har et lignende problem med at jeg mister forbindelse til min Synology DS212J, på mit Samsung Smart TV, jeg kører også trådløst, men kan ikke genkende at der er et bestem tidsinterval, for mit vedkommende virker det mere tilfældigt, men jeg har erfaret at jeg kan løse problemet ved at trykke på reset, bag på DS212J, så genstarter DS, og forbindelsen genskabes kort efter, nu har jeg så fået et nyt problem, idet reset kontakten er faldet ind i kabinettet, dvs. den er faldet ind i en lukket komponent, som jeg ikke selv tør åbne, men heldigvis er der stadig over 1 års garanti tilbage, derudover har jeg et andet problem, idet jeg også har internet via Fullrate, og har samme Zyxel router som du også har, og jeg ønsker at kunne få fjernadgang til min DS, fra andres computere, derfor syntes jeg at have læst i manualen, at det er nødvendigt at konfigurere routeren, det syntes jeg er temmelig kompliceret, jeg har hentet et program som skulle gøre det let, et program som hedder PF "portforwarding", men ifølge dette program, er der for lidt hukommelse i Zyxel routeren, grunden til at jeg hentede PF, var at det indbyggede portforwarding program i DiskStationManager, ikke havde den Zyxel router, fra Fullrate, og at lave opsætningen manuelt, syntes jeg virker lidt uoverskeligt, generelt syntes jeg at Synology produktet virker som om det kun henvender sig til netværks eksperter, ok ikke til den gennemsnitlige forbruger?